Úvodní stránka > Různé > O víře a naivitě

O víře a naivitě

V minulém příspěvku „Aktivujte sílu slova My“ jsem se snažil dobrat toho, kdo stojí na internetovou bublinou Wazzubu. Zaujal mě ale názor jedné mé známé, která mi mimo komentáře napsala, že se lidem diví, že se s tou bublinou zdržují.

Řekl jsem si, že se na to zkusím podívat. A dobral jsem se opět k zajímavým údajům. Ale to mě v případě wazzubu už přestává udivovat.

O víře

Ti co se zaregistrovali tomu prostě věří. Ta víra je svým způsobem lehce šmrncnutá i potenciálním studem, který zažívají lidé, kteří se připojili k nějakému MLM a najednou neví zda udělali či neudělali dobře. Napálil jsem se a nebo nenapálil? Výsledek je obhajování právě toho jejich dokonalého systému. Ve skutečnosti jde ale o obhajování sebe sama. (Přece zrovna já nejsem takovej debil, abych se napálil.)

Víra tu ale je. Někdo jim nabídl něco zadarmo a zdůvodnil to, přiznejme, velice kvalitně. A najednou z různých směrů přichází pochyby. V takové chvíli se opět přidá ten učitý stud a s tím spojená snaha obhájit sebe sama. Nejlépe se to provede obhajobou onoho systému. Ono je dost těžké přiznat si chybu.

Víra je u Wazzubu budována kvalitně. Argumenty, které jsou předkládány jsou logické. A když jsem ve výše uvedeném článku odpovídal na jednu reakci, naznačil jsem, že nikdo z wazzubu lhát nemusí a podle toho, kdo za projektem zřejmě stojí, tak ví co dělá. A přestože jsem nechtěl být podrobnější, tak možná trochu budu.

Argumenty jsou pro věřící postavené dobře.

  • Stojí za námi firma a bylo investováno x milionů dolarů
  • Rozjeli jsme charitu
  • Odkryli jsme karty a rozjeli sociální síť
  • Když vás to nic nestojí, proč to nezkusit
  • Konkurence se nás bojí, bude vás zviklávat a odrazovat a házet klacky pod nohy
  • Budeme vám dávat 50% ze zisku, vy neplatíte nic!!!

A s přidáním podbízivé a agresívně postavené stránky se ovce dobře nahánějí.

Když budete ovce a výše uvedené argumenty vás do stáda přivedou tak se vám určitě následující nebude moc líbit.

Stojí za námi firma

To je pravda. O tom, jak je neprůhledná jsem již psal. Psal jsem i tom, že jsem se zakládáním firem živil a tak vím i to, že takovou firmu vám založím tak, že do týdne vám zajistím i doručení veškerých dokumentů na vaší adresu kamkoli na světě. A pokud budete chtít, tak základní kapitál bude v jakékoli výši. Chcete třeba 60.000.000 dolarů? Není problém. Jen musíte alespoň jeden dolar splatit. Nebojte, to, kolik bylo splaceno se nikde veřejně nepíše…

Rozjeli jsme charitu

Také pravda. A také platí vše co v předchozím bodu. (Mimochodem, kdybyste potřebovali charitu, tak vám jí založím se slevou, připravte si tak 20 – 30 tisíc korun a napište…)

Odkryli jsme karty a rozjeli sociální síť

I to je pravda. Jede na stejném scriptu, jako například YBP a podle některých názorů se dá script na ní sehnat v ceně kolem 300 dolarů. Ale spustili jsme jí pro vás!!!

A možná taky trochu pro nás, protože nám tak poskytnete nejen běžné údaje, ale dozvíme se region vašeho bydliště, datum narození a díky rozšířeným profilům i další informace, jako je rodinný stav, osobní zájmy, oblíbené sporty, zaměstnavatele a pozici v zaměstnání, vzdělání a třeba i barvu očí, to jestli pijete a kouříte a dokážeme zjistit i vaší sexuální orientaci.

Když vás to nic nestojí, proč to nezkusit?

Jen teda musíte sehnat další ovce členy. Jak si ceníte svého času?

Konkurence se nás bojí, bude vás zviklávat a odrazovat a házet klacky pod nohy.

No, ale některé blokace vznikly na základě vašeho spamování, to ale prosím nikde neříkejte. A to, že některé spamové filtry blokují emaily začínající textem noreply není naše vina, nás totiž nic jiného nenapadlo.

Budeme vám dávat 50% ze zisku, vy neplatíte nic!!!

Tomu věřím. Jen nevím jak se bude definovat ten propagovaný dolar faktor. Výpočty pro lov členů jsou hezké, pracují v poměru 1:1, ale jaký bude ve skutečnosti? A bude to zisk před a nebo po zdanění. A pochopitelně tu jsou i nějaké ty náklady…

Že by se na stránce s velkou návštěvností nabízela, dokud to půjde, reklama, a až to nepůjde, tak to prostě skončí? Zveřejněním reklamy se naplní to, co je vymahatelné soudně. Zbytek. Kdo ví… Ale bude vyděláno!

O naivitě.

Když je někomu něco nabídnuto zdarma tak se mu trochu zatmí před očima. Nikdo nejsme imunní. Ostatně i já jsem kdysi zašel do autobazaru (ano, smějte se mi, byla to tři A) a přemýšlel nad nákupem. Úmyslně jsem šel bez peněz. Měl jsem asi stokorunu v kapse. Neměl jsem ani na akontaci. Výsledek? Za dvě hodiny jsem odjížděl v autě, na akontaci mi půjčili bez jakýchkoli poplatků navíc, jen aby prodali. (Jako omluvu si opakuji, že auto nemělo poruchy a sloužilo dobře, ale je to má vnitřní omluva nad tím, že mě dostali…).

Od té doby si vždycky říkám to staré „Důvěřuj ale prověřuj.“ Na firemních webech je to celkem jednoduché. Pokud jsou tuzemské musí tam být někde uvedeno IČ a podle toho si snadno zjistím, jestli mi sedí doména atd. Pozor, nehledejte IČ na stránkách někde v zápatí a podobně. Tam být nemusí. Pokud má web například zabudován objednávkový systém, tak stačí, když je tato tzv. informační povinnost uvedena v obchodních podmínkách. A u nich opět stačí, pokud jsou součástí objednávkového procesu. A v našem prostředí to vidím jako správné. Proč hned všude psát IČ a nechat někoho aby si udělal stránku – kopii podle mé a inkasoval…

Na zahraničních webech je to složitější, ale v minulém článku jsem ukázal, že i tam lze lecos nalézt.

Horší je to na nekomerčních stránkách. Ovšem i na nich se dají objevit vodítka. A po prozkoumání ne vždy všechno zapadá do sebe. A v tom vidím tu naivitu.

Mám být konkrétní? Dobrá.

Stránek, které propagují wazzub je i na tuzemském internetu celá řada. Na jednu z nich jsem vložil dotaz. Přiznávám, že mě zajímalo, jak se k otázkám jejich provozovatelé postaví.

Celé vlákno je, pokud není smazané, zde: sanceswazzub.webnode.cz/diskuze/

„Rozkouskované“ pak vypadá následovně:

Doporučený odkaz vede na tvrzení o kamenné kanceláři, které není zrovna pravdivé. Jak je vidno, na tento odkaz jsem odpověděl „rýpnutím“ odpovědí mi bylo zajímavé tvrzení o kanceláři na měsíci.

Pokusil jsem se odpovědět tak, abych vyprovokoval nějakou reakci.

Zajímavé je to, že první odpovědi probíhaly poměrně rychle a na poslední jsem čekal téměř 24 hodin, ale to nemusí být nutně zaviněno nutností odpovídajícího se poradit, jak by mohl někdo namítnout. Třeba je u netu jen navečer.

Odpověď která dorazila je přesně v duchu MLM náboženství.

Odpověď by možná, ale jen možná, neznalého uspokojila. Bohužel odpovídající Tom prokazuje onu naivitu, když uvádí, že vidí fungující sociální síť a tvrdí, že mám jen doměnky založené na konkurenčním boji. Ostatně přečte si to sami.

Považuji za svojí povinnost odpovědět. Je to slušnost. Proto jako odpověď odešlu odkaz na oba články, které se Wazzubu na tomto blogu věnují. Nejedná se o reklamu či spam fóra příslušné stránky. Byl jsem, jak můžete vidět v náhledu diskuze, výslovně dotázán na to, jaké mám důkazy na spojitost se scamem.

Uvedená stránka mě ale v souvislosti s naivitou zaujala něčím daleko důležitějším.

Pokud jí navštívíte, mrkněte na část kontakt.

Zkusil jsem kontakt prověřit stejným způsobem, jako probíhalo ověřování při přípravě minulého článku.

Pokud do Google zadám heslo ing. Jarmil Kruh vyjede mi celá řada odkazů.

Megainzerce uvádí rovnou celý výpis lákavých pracovních nabídek.

Nejčastěji jde, kromě Wazzubu, o nabídku domácí práce, kde česká firma nabízí průzkum trhu, práci na internetu. Pan Kruh nabízí i možnost získat výdělek za sledování videa na internetu a podobně.

Při zadání uvedeného emailu vypíše Google výsledek podobný.

Zvláštní je, že na Wazzub webu je uvedeno město Ostrava a u většiny inzerátů Praha.

Ale něco je dost důležité. Na jednom z výsledů hledání jsem kromě emailu objevil i telefon. Zde je odkaz.

A teď začne ta správná motanice.

Při zadání čísla do hledání google nalezneme mimo jiné tuto stránku.

Super. Číslo souhlasí a poznámka na výše uvedeném wazzub webu o Ostravě také sedí. Tak se podíváme na to co se v blogu píše. A jéje. To je ale úspěšný člověk. Věnuje se jen přítelkyni a sportu.

Podívejme se kam vede link pod článkem. A jsme na stránce, která propaguje skalpování internetového kasina.

Je to známý chyták, který nikdy nezveřejnil, proč má kasino na webu nasavené limity sázek. Ostatně je plný affiliate odkazů, což je asi jediný příjem autora z kasín. Jinak by asi nebyl web na free službě webnode a jako obrázek by nebyl obrázek, který je sice označen názvem souboru „jaamojebmw.jpg“ ale je fotografován, podle pozadí, zřejmě v USA a vyskytuje se na více takových „ruletových“ webech. Jen jméno bývá jiné.

Jenže uvedený telefon figuruje například i u nabídky triček. Například zde. Nevím sice jaký význam získají v tomto roce ornamenty trička, jak je v inzerátu uvedeno, ale co vím zcela jistě je to, že stránka na kterou inzerát odkazuje nefunguje.

A ještě zajímavější je tento odkaz.

Takže kdo je za výše uvedenou Wazzub stránkou? Ing. Jarmil Kruh? Úspěšný hráč Jarda a nebo obchodník s oděvy Tomáš Harvánek?

Protože Tomáš Harvánek u svého inzerátu uvádí adresu, použil jsem systém ARES zadal jméno a adresa sedí. A vida. Podřízený pojišťovací zprostředkovatel. Prostě pojišťovák, žádný obchodník s oděvy.

Už se mi ani nechtělo prověřovat druhé uvedené jméno. Možná bych nakonec skončil na stránkách nějaké pojišťovny…

A to je to o naivitě. Pojišťovák co o sobě na některých stránkách tvrdí, že je úspěšný hráč rulety a láká na inzeráty pochybné práce na PC lidem řekne, že to tak je a oni tomu věří. A to je zase o té víře a je to takový začarovaný kruh. Ne inženýr a ani ne Jarmil. Jen kruh.

Samotný wazzub ma nejasné a scamem poznamenané pozadí. Není tedy třeba být překvapen, že náhodně vybraná stránka propagující tento systém, která o sobě tvrdí, že prezentuje Wazzub Czech Team má ještě zmatenější a minimálně stejně podivné pozadí.

Použité obrázky jsou screenshoty veřejně dostupných webových stránek. Úvodní obrázek je získán z databáze webu deviantART a doplněn o text svépomocí.

Reklamy
  1. BXM
    19. března 2012 (16.01)

    To si snad děláš kozy ne?

    • 19. března 2012 (16.50)

      Ne, nedělám. Jak můžeš vidět, všude je tvrzení doloženo odkazy. Vše je tedy lehce ověřitelné.

  2. Jaroslav Nxxxxxxx
    19. března 2012 (22.55)

    Hodně zajímavé a podnětné. Tento i předchozí článek na toto téma by mohl poněkud pootevřít oči těm, kteří se domnívají, že jim někdo dá něco zadarmo.

    • 20. března 2012 (0.06)

      Díky za pozitivní reakci. To byl svým způsobem i cíl a podnět k oživení blogu. Nějak mi naivita leze krkem…

  3. TH
    21. března 2012 (4.27)

    Ano je to kruh. Přesně z důvodu naivity některých lidí vznikl pseudonym ing. Jarmil Kruh, postava která testuje naivitu uživatelů internetu, jednak co se vysokoškolských titulů týče tak hlavně co se týče výdělku a rychlém zbohatnutí na internetu, za tímto účelem vznikly některé webové prezentace,které byly výše zmíněny. Ovcovitost budiž mi inspirací. Přímá komunikace s potencionálními zájemci byla vždy v rovině nic nikomu neslibovat, nebalamutit a jde dokázat emailovou komunikací. Trička jsou uvedena v inzercích, ano, tohle slouží jako průzkum trhu a naše aktivity vždy vedly ke spokojenosti na obou stranách v souladu s platnými zákony. Jelikož mám zkušenosti z finančního trhu, tak vím jak fungují obchodní modely na bázi MLM, proto obchodní model WAZZUB se mi zdá férový a naprosto logický a každý má právo volby zhodnotit svou situaci, pravdivost informací a podstatu myšlenky. Ono totiž odsoudit něco je strašně jednoduché, vymyslet něco, byť by to bylo i mnohem horší nikoliv. Proto ti co neumí svůj obor učí ve školách (ne všichni) a ti co neumí psát píšou bulvár (ne všichni). Projekt na sanceswazzub.webnode.cz mimo jiné patří pod mou správu, takže pokud má kdokoliv jakýkoliv rozumný dotaz, rád zodpovím.
    T.H. aka Tom Jarwis aka J.Kruh

    • 21. března 2012 (14.34)

      Díky za reakci. Nevím proč, ale Akismet Vaší zprávu odeslal do spamu a důvod si musíte přebrat sám. Je to možná IP adresou, která je zanesena do databáze Spamhaus; jak se tam dostala nevím a ani nehodlám zkoumat.
      Každopádně za reakci děkuji. Pokud pominu její první část, kterou jsem tak docela nepochopil tak bych přešel ke druhé půlce Vaší rekace.
      Je sice hezké, že máte zkušenosti z finančního trhu a víte jak fungují modely na bázi MLM (byť toto spojení nezřídka skončilo nedobře), ale domnívám se, že wazzub o sobě tvrdí, že není MLM.
      I tak s Vámi ale nemohu souhlasit s Vaším zdáním férovosti wazzubu.
      Samotné a mimochodem v jednom ze tří zde publikovaných článků i prokázané, personální propojení s projektem, který nedopadl zrovna nejlépe nutí k zamyšlení.
      Ono zamyšlení pak zákonitě vede k dalším dotazům, na které ovšem wazzub prezentace nedává odpovědi.
      Takové dotazy načrtávám v článcích také.
      – jak bude vypočtena odměna členů
      – z čeho bude vypočtena odměna členů
      – pokud je tvrzeno, že bylo investováno x dolarů, jak se přesvědčím, že to je skutečně pravda
      – a mohli bychom pokračovat

      To není bulvár. To jsou jen dotazy na které nikdo neodpovídá (a Vámi zkoumané, dle první části reakce, stádo se neptá).

      Je hezké, že nabízíte odpovědi na rozumné dotazy. Zeptám se tedy ještě jednou na totéž na co jsem se ptal na Vašem webu. Proč je veřejně tvrzeno, že má wazzub kamenné kanceláře, když firma, která je údajně zajišťuje, tuto službu na uvedené adrese nespokytuje.
      Napíšete mi zase, že i kdyby měl wazzub kanceláře na měsíci, tak je to jedno?

  4. 22. března 2012 (1.12)

    1) Kdybys chtěl podobný projekt jako je WAZZUB udělat ty, uměl bys to snad líp? Netvrdím že DaCosta to dělá bez chyby, to zdaleka ne, ale ty bys nedosáhnul ani tisícinu z toho počtu, kolik lidí se už o WAZZUBU dozvědělo. Tak na co to hnidopišství kde má jakou kancelář, když není problém mít jakoukoli kancelář kdekoli na světě?
    2) Připadá ti v pořádku to, jak Google směřuje do takřka monopolního postavení ve světě internetu, jak si určil do svých principů Úkol uspořádat všechny informace světa, a jak si buduje čím dál širší okruh zákazníků existenčně závislých na jeho službách? Neni lepší se proti nadějným vyhlídkám, které z toho plynou, spojit třeba s ďáblem i kdyby měl sídlo třebas v kadibudce?

    • 22. března 2012 (13.48)

      Díky za komentář a obě připomínky. Odpovím odzadu.

      Co si Google určil a nebo neurčil do svých principů je čistě jeho věc. Mohu s tím souhlasit a nebo nesouhlasit, ale tím to končí. Pokud si někdo něco dá za svůj úkol, tak je to čistě jeho věc. Zakazovat to by bylo omezování a to snad nechceme, nebo ano?
      Budovat si okruh zákazníků a rozšiřovat ho je právo úplně každého podnikatele. To jestli jsou zákazníci Google na jeho službách existenčně závislí je ale přinejmenším úsměvné. A i kdyby, tak je to jen a pouze jejich svobodná volba. Nikdo je nenutil něčí službu používat.
      Věřím, že to myslíš dobře, ale přirovnání k ďáblu v kadibudce mi připomíná přísloví o tom, že právě dobrými úmysly bývá dlážděna cesta do pekel.

      A k prvnímu dotazu. Myslím si že ano. Rozdíly jsou ale zejména regionální. Záběr českého internetu není srovnatelný se záběrem internetu anglicky mluvícího. V tuzemských podmínkách by tedy uvedený projekt neměl šanci na úspěch. A také by nešel podobným způsobem provádět. Ani náhodou. Existují velice velké rozdíly mezi podníkáním na internetu pokud je provozováno z ČR a nebo USA.
      Já osobně se starám o některé IT projekty klientů v tuzemsku a v jednom projektu, který byl před několika lety ukončen bylo více než 8 tisíc zákazníků a v dalším, který je aktivní momentálně je v tuto dobu celkem v tuto chvíli 1392 zákazníků (pozor, píšu zákazníků, ti lidé nemají nic zdarma a platí oni). Pokud porovnám podmínky a povinnosti podnikatele, myslím, že v podmínkách USA bych to zvládl.
      Zásadní rozdíly jsou totiž v prezentování a předkládání informací.
      V jednom ze článků na tomto blogu to naznačuji.
      V tuzemsku by měly být součástí webu obchodní podmínky, podmínky použití či jak to nazveme, které mají předepsaný obsah. Mimo jiné přesnou identifikaci podnikatele, který pomocí internetu takto podniká.
      To v USA požadováno přesně není. Záleží tedy na podnikateli, co zveřejní. Proto se mi zdá přinejmenším podivné, pokud wazzub tvrdí, že má kamennou kancelář a přitom to není pravda.
      Pro někoho možná hnidopišství, pro mě ale zásadní problém.
      A uváděl jsem i další otázky na které není poskytnuta odpověď. Odpovědí není například tvrzení, investovali jsme, ale důkaz, že tomu tak skutečně je.
      Je toho vážně dost co není zodpovězeno, ale v americkém systému podnikání na internetu by to být mělo. Byť dobrovolně.

      Ostatně myšlenka wazzubu není nijak nová. Již v roce 2006 (některé zdroje uvádí 2007) se o něco podobného pokusil projekt Yuwie. Činnost ukončil po cca 2 letech a dodnes se lidé na diskuzních fórech přou o to, zda šlo či nešlo o scam. Pár jich tvrdí, že vydělali tisíce dolarů, ale většina hovoří o číslech v řádu desítek, ale i pouhých zlomků jednotek. Proto je, domnívám se opatrnost na místě. Ne pro „obrání“ o peníze. Ty po nikom wazzub nechce. Ale ideály a čas? Z mého pohledu jde také o hodnotu. Proto jsem tak kritický.

      • 22. března 2012 (15.42)

        Dík za odpověď, ohledně toho že opatrnost je na místě to ale neplatí jen o wazzubu, ale paradoxně ještě víc o Google – kde se dá přijít o víc a nemyslím že by se dalo říct že u té známé firmy je to něco jiného. Máš pravdu že jsou to věci mezi Googlem a těmi, kdo jeho služby používají a že je to svobodná volba. Rozšířil bych to ještě i o to, že Google dokonce uvádí ve svých podmínkách, že za žádné ztráty toho, co je uloženo na jeho serverech neodpovídá. Na druhou stranu se ale tváří že je tak dokonalý, že jeho klient snad ani nemusí mít v PC harddisk a všechno může mít jen u něj. Když pak o něco přijde (může to být maličkost – v mém případě, ale úsměvné by mi nepřipadalo kdyby podnikatel přišel o data a zároveň s nimi o své podnikání), může si jen sám sobě nadávat jak naletěl, mylně předpokládal že samozřejmé věci jsou samozřejmostí i pro Google a nečetl dost pozorně větu po větě celé dlouhé ujednání a principy. Nemluvě o tom, že s tím sbíráním osobních údajů a obsahů z e-mailů Google vypadá jako moc Velký bratr 🙂

      • 22. března 2012 (18.56)

        Ok, souhlasím, ale je tu právě ona ohromně důležitá věc – právě ty podmínky použití, kde jsou stanovena pravidla. Pokud je někdo nečte, je to jeho problém. Já osobně bez přečtení pravidel jednoduše neklikám. Přinejmenším tam, kde o něco jde. A právě ta transparentnost je důležitá. A tu jsem hledal a nenašel.

        Ve sféře IT obecně je služba předkládána „tak jak je“ a neplatí to jen pro Google. I u nás tak používaný Seznam má velmi podobná pravidla, kdy za nic neručí. Nicméně by mě případné soudní řešení Tebou popsaného problému zajímalo. Precedent není a myslím, že právnické firmy by se předháněly v nabídce svých služeb a to na obou stranách případného sporu.
        Jinak sbírání údajů není zase tak moc žhavé, algoritmy google vyhodnocují klíčová slova kvůli zobrazování relevantních reklam, ne proto, aby bylo známo, jestli například Pepa chodí Jirkovi za Bohunou. A rozumný člověk do emailu stejně nepíše nic důvěrného. A pokud ano, soudím-li dle sebe, použje vlastní SMTP a email je šifrovaný.

      • 22. března 2012 (20.40)

        O tom sbírání údajů z mailů jsem jen někde něco četl, nebylo to ani tak o tom kdo komu za kym chodí, spíš je zajímalo kdo s kým chodí (pouze pro relevantní výsledky) ale už toho prej nechali.
        Kdybych se pustil do soudního sporu, pochybuju že bych něco vysoudil. Stejných případů je co to zavedli spousta a nechávají si to líbit lidi, co měli gmail jako normální schránku. Já to měl jen na registrace a už konečně udělali, aby tam nešlo nic posílat – dost dlouho to bylo writeonly.

      • 22. března 2012 (22.18)

        Troufnu si oponovat. Je pravděpodobné, že takový spor by se stal precedentem na kterých de facto anglosaské právo stojí. A proti takové firmě jako je Google je i pravdepodobná možnost získat možná i bezplatně službu některého z právních gigantů (= dobrá reklama i peníze pro ně). Každopádně by se nemohlo jednat o nějaký email, ale opravdu například o ztrátu databáze v hodnotě několika set tisíc dolarů a podobně.

  5. TH
    26. března 2012 (17.05)

    Kancelář WAZZUBu potvrzena na Měsíci záběry NASA:

    Asi to šlo do spamu kvůli doméně, která obsahuje ub.
    Jinak blogz se rozjel, díky.
    Koncept je postaven na prvcích mlm, jenže w ub nic neprodává, proto není mlm.
    Koncept je postaven tak aby do něj vstoupili lidé, kteří věří (naivní snílci), takhle se staví jádro projektu. Takové lidi obchodní oddělení potřebuje: lidi kteří hledají cestu vpřed. Znamená to tedy, že tohle není pro každého i když příležitost mají na začátku všichni stejnou.

    • 26. března 2012 (19.52)

      :-)))
      Šli do toho naivní snílci, šli do toho lidé co si tam výhodně předávají marketingové kontakty, šli do toho podvodníci získávající e-mailové adresy, šli do toho ovce přeposílající kopírované paskvily. Přesto se tam najde i dost inteligentních lidí s kritickým myšlením.
      K #8 ( https://odveci2.wordpress.com/2012/03/19/o-vire-a-naivite/#comment-59 ) – „Pokud si někdo něco dá za svůj úkol, tak je to čistě jeho věc. Zakazovat to by bylo omezování a to snad nechceme, nebo ano?“ – má i druhou stranu mince: http://waseihou.blog.root.cz/2012/03/20/falkvinge-translation-big-brother/

      • 27. března 2012 (0.40)

        Každá mince má dvě strany a záleží čistě na lidech, co využijí a co ne.

    • 27. března 2012 (0.39)

      Ano, skutečně to pro každého není. (Nevím jaký použít nick na ty dva prsty na každé ruce, jak se s nimi zahýbá a nasadí potutelný úsměv…)

  6. Michael
    29. března 2012 (19.39)

    :)) Kdybys všechnu energii a čas o tom, že wazzub je blbost, věnoval do registrace, už si mohl mít dolar faktor aspoň 4 tisíce 🙂 At si každý dělá co chce, šak po 15.5. se ukáže jestli je to pravda a nebo ne 🙂 Já rozhodně registruji a pokud to nevyjde zlobit se nebudu.

    • 29. března 2012 (20.49)

      No každý věnuje svůj čas a energii tomu, co uzná za vhodné, že?
      Ale mé usílí bylo evidentně nepochopeno. Já netvrdil, že je wazzub blbost. Moje doměnka je taková, že jde o velice dobře vymyšlený způsob jak vydělat docela dost peněz. A předpokládám, že i elegantně zmizet ze scény.
      Jasně jsem uvedl, že wazzub není žádná novinka. A že je jeho pozadí podivné a nečitelné? To není blbost, ale fakt, který není možné zpochybnit.
      A propose, co že je to ten dolar faktor? Nějak jsem jeho definici, jakož i žádné podmínky pro použití stránky wazzubu nenašel 😉 Mám tomu rozumět, že bych měl za jednu přivedenou ovci 4000 USD?

      • 29. března 2012 (22.38)

        Chtěl bych vidět takovýho vola, kterýžto by získal takový kapitál v potenciálu návštěvnosti domény, a zmizel by elegantně ze scény ;-)))
        4000$ za ovci nikoliv. Jak se počítá USD z $factoru je na wazzub faq, nebo česky wazzub.czweb.org/files/trans/wazzub-faq/faq_cs-cz.php#q7

      • 29. března 2012 (23.09)

        Kapitál v potenciálu návštěvnosti domény? Hezký termín. A o to jde. Získat ten kapitál. A čím bude vyšší, tím pro majitele lépe. Ten, kdo za wazzubem podle mého názoru stojí to ostatně nedělá poprvé. Každopádně jsem jasně uvedl, že wazzub mi nesedí, protože nemá jasné pozadí a zcela evidentně lže při podávání některých informací.
        A díky za odkaz na ten wazzub faktor u které mi dosud nikdy a nikdo nevysvětlit to podstatné. Z čeho bude vypočtena ona nesmluvně slíbená odměna členům?

      • 30. března 2012 (0.45)

        Polopatě? Zisk wazzubu za duben: 8 000 000 USD
        Z toho je 50% sdílení zisku, t.j. 4 000 000 USD
        Počet $factorů (počet registrací po vyškrtání, global $FACTOR): 5 000 000
        4 000 000 / 5 000 000 = 0.8
        Když budeš mít $factor 10, tak dostaneš 8 USD
        Vyzkoušení zdarma:

      • 30. března 2012 (2.27)

        Vidím, že polopatě se musím asi zeptat já, aby mi konečně někdo sdělil informaci, kterou všichni nějak úzkostlivě tají. A nebo jí jednoduše neví. Takže ještě jednou. Z čeho bude vypočtena ona nesmluvně slíbená odměna členům?
        Skutečně mě nezajímá jakási kalkulačka a nebo manipulativní výpočet na nahánění nových ovcí. Abych to zjednodušil (i když nechápu proč, protože se domnívám, že pokud někdo něco propaguje, tak by měl vědět co vlastně propaguje) použiji tvůj výpočet a zeptám se na to, jaký je onen zisk za duben? (A skutečně mě nezajímá imaginární číslo vycucané z prstu a nebo odpověď, že ještě není duben).

      • 30. března 2012 (13.07)

        Prostě to nikdo neví. Až 9.4. mají v testovací verzi ukázat co to vlastně bude, a kolik na tom za duben vydělají na reklamách nemohou vědět, když duben ani nezačal. Duben proto, že je to 1.měsíc za který slibujou sdílení zisku, vyplácet se bude v květnu. Podle zisku za květen se počítá vyplácení v červnu atd. Jakto žes mi smazal ten registrační link? Neváhej, zaregistruj se, zabere ti to jen pouhou minutu 🙂 Registrace kliknutím zde: (referenční link pro registraci v systému wazzub odstraněn autorem blogu)

      • 30. března 2012 (13.32)

        Registrační link jsem smazal z jednoduchého důvodu. Ze stejného, jako ho mažu i nyní. Nechci ho tu.

        Nicméně odpověď je přesně taková, jakou jsem čekal. Fakt mě nezajímá nějaké číslo. Nebo to, že ještě není duben. Ten, kdo něco nabízí přeci dokáže okamžitě říci z čeho bude odměna vypočtena.
        Tedy, jak jsi psal o tom „po lopatě“ tak vidím, že to asi bude nutné, ale ne pro mě.

        Tak s nápovědou. Bude odměna vypočtena z příjmu za reklamu a nebo ze zisku z reklamy? Pokud ze zisku, tak jaké jsou náklady? A pokud půjde o zisk, bude se jednat o zisk před a nebo po odvedení daně státu Oregon a federální daně? Jaké jsou povinnosti akcionářů a společnosti ohledně doplnění upsaného základního kapitálu společnosti provozující wazzub, respektive je veřejně proklamovaná investice na stránkách, které lákají k registraci, investována formou akciového vkladu a nebo ne?

        Odpověď na tento základ pro začátek postačuje.

      • 30. března 2012 (15.46)

        Já jsem se pro začátek spokojil s tím, že částka na rozdělení bude 50% zisku. Rozumím tomu tak, že je to polovina z příjmu za reklamu po odečtení všech nákladů, ale dopodrobna jsem neměl důvod to zjišťovat. Jestli tě to fakt zajímá, tyhle věci se probírají na jejich sociální síti wazzub.com
        Registrace do sítě nezávisí na registraci do těch zisků za ovce. Návod How to Join the WAZZUB Community: wazzub.com/happyhour.htm

      • 30. března 2012 (18.32)

        Zvláštní, že nemáš potřebu zjišťovat informace, které jsou základní. Ale to je věc každého a jeho naivity. A ještě více je zvláštní, že toto info wazzub nezveřejňuje automaticky. To totiž poctivá firma udělá.
        Ona totiž polovina příjmů za reklamu může být taky jedno procento z hrubého příjmu.
        Takže, jak jsem čekal – žádná odpověď.

      • 30. března 2012 (21.17)

        Nemám protože nic neinvestuju. Nevím proč bych si měl zjišťovat podrobnosti, když nemyslím že půjde o tisíce, ale jenom o nepatrné zlomky centů. A kdyby to nakonec byly peníze – wazzub bude zveřejňovat měsíční zisky a je mi to jedno, protože nebudu vědět jestli si to číslo nevycucal z prstu. Nehodlám to kontrolovat, ale když se tím někdo bude chtít bavit a důkladně to přepočítávat, je to v pořádku, ovšem není nutné aby to dělali všichni.
        Jak 1%? Sdílení je 50% zisku, nezáleží kolik z toho je z reklamy.

      • 31. března 2012 (2.47)

        Neinvestuješ? Minimálně svůj čas a ten nemá hodnotu? Ale to jde ruku v ruce s tím, co píšeš dál, že nevíš, proč bys měl zjišťovat podrobnosti. To je přesně to, co si myslí někteří lidé, kteří třeba podepisují úvěrové smlouvy a pak se diví, že nic nedostanou a příjdou o barák. Ale to je jejich problém.

        To, co mě ovšem zaráží je to, že propaguješ něco o čem vlastně nic nevíš. Připadá mi to hodně naivní a dětinské. Myslím, že ani nevíš k čemu jsi se zavázal registrací.

        No a k tomu 1%. Píšeš to zaklínadlo o 50% ze zisku pro členy. Ale jak jsem se ptal – z čeho se těch 50% bude počítat? To nikdy nikdo neřekl. Pokud někdo řekne, že to nyní nejde spočítat je jenom obyčejný lhář. Pro tuto informaci nepotřebuju znát žádná čísla a nemusí být ještě nic vyděláno, ale to jsem už psal. Obávám se, že obhajuješ něco o čem vlastně ani netušíš co nabízí. V příspěvku na který nyní reaguji uvádíš, že sdílení je 50% zisku a nezáleží na reklamě a v předchozím příspěvku tvrdíš, že tomu rozumíš tak, že „Rozumím tomu tak, že je to polovina z příjmu za reklamu po odečtení všech nákladů.

        Náklady ale mohou být 99% veškerých příjmů.

      • 31. března 2012 (16.15)

        Já investuju svůj drahocenný čas do „propagace“ stejně, jako ty investuješ tvůj čas do snahy o odhalení že je to podvod. Když jde o peníze, obvykle nebývám lehkomyslný, ovšem v tomhle případě si ten luxus klidně dovolím, a že bych kvůli tomu přišel o barák se nebojím.

        Vím o tom jenom to, co o tom mohu vědět. Dovoluju si tvrdit, že ty nejpodstatnější věci neví v současné době nikdo, ani tvůrci projektu. Po finanční stránce jsem obeznámen s obchodním modelem a jako model se mi to líbí.
        K něčemu jsem se zavázal registrací? O tom nevím, na registrační stránce není žádný souhlas s podmínkami, to je v některém dalším kroku registrace? Ty si ten závazek četl?

        K tomu 99%: to mohou. Taky se může stát, že otevřít potom tu domovskou stránku nebo další služby wazzubu bude mít co do činění s šíleností. Ale do 9.4. je to něco co ještě neexistuje a po 9.4. se to ještě dlouho bude vyvíjet.
        A těch 50% – jestli nikdy nikdo neřekl z čeho se těch 50% bude počítat, tak se na to asi ještě nikdo nikdy neptal, můžeš být první. Že bude hlavním, nebo možná jediným, příjmem reklama, jenom vyvozuju z toho, že to tak bývá u podobných společností; ale může v tom wazzub přijít zas s něčím novým 🙂

      • 31. března 2012 (17.13)

        V investici času je ten rozdíl, že já ho investuju do psaní tohoto blogu a nic za to nečekám, kdežto ty zřejmě od wazzubu něco očekáváš. A nejde o odhalení toho, že je wazzub podvod; sám jsem uvedl, že je možné, že nemám pravdu, ale o to, že prostě wazzub je zcela nečitelný, s podivným pozadím a lže.

        Pokud by tvůrci nevěděli o co jde, jak píšeš, tak patří do péče odborníků na psychiatrii, ale myslím, že vědí co plánují, jen to nikde neventilují. Ty píšeš, že jsi seznámen s obchodním modelem a přitom nevíš a píšeš, že asi nikdo neví, z čeho se těch 50% bude počítat. Ale to je absolutní základ, bez kterého žádný model neexistuje. A že se nikdo neptal není argument.

        Je sice hezké, že píšeš, že wazzub může přijít s něčím novým, ale zatím s ničím, co by bylo nové, nepřišel.

        A závěrem ještě k těm podmínkám. Je to opravdu velice zajímavé (a spojené klidně i s tím barákem). Při registraci na wazzub.info nejsou žádné podmínky, jen informace o tom, že projekt provozuje GIT Global Investments. Ti co se zaregistrují pak vidí jen sliby a podobně.

        V propagačních materiálech pak wazzub uvádí, že stránka na doméně .info je jen registrační a vše bude na stránce .com.

        Pokud se pak registruješ na stránku .com už tu podmínky nalezneš. V jedné ze svých dřívějších reakcí jsi poukazoval na podmínky Google. Tak tyhle jsou stejné a možná že i horší. Mimo jiné souhlasíš s tím, že tě wazzub kdykoli může požádat o předložení dokladů, například o zaslání kopie občanského průkazu a podobně. Dále souhlasíš s tím, že wazzub nenese odpovědnost za případné nesplnění povinností. Přirozeně souhlasíš, že služby nemusí fungovat a používáš je na vlastní nebezpečí. Souhlasíš také, že kdykoli odškodníš wazzub v souvislosti se ztrátou či nárokem třetí strany.
        A co je opravdová lahůdka – registrací souhlasíš, že veškeré předchozí smlouvy a nebo sliby a to ať ústní či písemné jsou neplatné. To platí pro všechny stránky provozované GIT Global Investments, protože wazzub není registrovaná ochranná stránka a není registrováno ani jako obchodní jméno.
        Hezké, že?

      • 31. března 2012 (21.09)

        Nenapsal jsem že tvůrci nevědí o co jde. Kdybys u tý věty měl like, tak ho tam dám, to mě fakt pobavilo. Taky jsem nenapsal že asi nikdo neví, z čeho se těch 50% bude počítat. Napsal jsem dvě různé věci:
        a) že nikdo neví kolik to za následující měsíc bude (ani televize předem neví kolik prodá času na reklamu)
        b) u toho z čeho se to bude počítat jsem napsal „jestli“ to nikdy nikdo neřekl. „Že“ to nikdy nikdo neřekl jsi napsal ty. Předpokládám samozřejmě že to mají zpracované velice pečlivě a ne tak, aby samým rozdáváním neměli ani na vlastní vývoj. Za takových okolností bych o to ihned ztratil zájem.

        Co je na doméně .com není ještě stabilní, teď je tam sociální síť. Vlezl jsem do ní až napodruhé, právě kvůli těm podmínkám. Ty mi připadali, že to bude asi druhej facebook a neměl jsem zájem. Ale za čas mi potom zvědavost nedala, a zjistil jsem že to jako facebook vůbec není, a že ty podmínky snad jenom někde z něčeho okopčily aby tam narychlo vůbec nějaké byly. Pak je můžou změnit na něco rozumného nebo změnit síť na něco nerozumného.

      • 31. března 2012 (21.51)

        Ano, neporozuměli jsme si v několika drobnostech. Je to moje vina, protože apriorně předjímám, že druhá strana debaty má zcela přesné znalosti o věci, pokud je tato strana (v tomto případě Ty) v nějakém systému registrována. Bohužel je to dnešní problém, a teď to neber osobně, že spousta lidí něco podepíše aniž by to četla a nebo se při čtení na to, co jim není zcela jasné, zeptala. Bohužel já s takovým postupem nesouhlasím a jednoduše ho ignoruju. Proto jsme si přesně neporozuměli, protože jsem se domníval, že uvedené znalosti máš; bez jejich znalosti nemůže nikdo rozumný nic podepsat či potvrdit. Bohužel každý den vidím lidi, kteří se přesně tak chovají.
        V naší debatě nejde o nic, takže nás to nemusí nijak mrzet.
        Jinak máš pravdu, že soc. síť wazzubu je jiná než ta kterou má FB. Script, který používají je primárně určen pro profesní skupiny, proto obsahuje i takové věci, jako je více druhů profilů ale i sdílení videa a podobně. Nevím, proč nebyl script spuštěn celý, protože bez problémů „utáhne“ skutečně velké skupiny.

  7. 09. dubna 2012 (14.50)

    Dneska 9.4. je vidět jasně proč nebyl script spuštěn celý. Změna z prelaunch na betalaunch má být až ve 21:00 Pacific time (10.4. 6:00 středoevropského času) ale načítání už teď trvá dlouho, nebo se wazzub.com nenačte vůbec. To není scriptem, ale zatížením serveru, které se tím že nebyly všechny funkce scriptu, omezilo. Škoda že to ovlivní statistiku návštěvnosti. Jestli pro betalaunch ještě nemají výkon serverů zajištěný tak to bude zajímavý 🙂

    • 09. dubna 2012 (19.23)

      Nesouhlasím. O původu scriptu na kterém sociální síť wazzubu funguje jsem psal v článku a rozhodně se nejedná o amatérský script, ale o kvalitní komerční řešení, které by spuštěním všech funkcí, které systém obsahuje, nijak server nezatížil. Naopak je možné konstatovat, že postupným spouštěním funkcí by se problémy daly lépe ladit. Nevím jaké možnosti mají servery společnosti Hurricane Electric, Inc. na kterých systém běží, ale předpokládám, že spolupracují s GoDaddy a pak argumentace přílišným zatížením serveru je přinejmenším úsměvná a nebo naznačuje na použití hostingu za 5,- USD za měsíc 🙂
      A to platí i při nespolupráci mezi HE a GoDaddy.

      • 09. dubna 2012 (22.18)

        To je právě to, že to něco úsměvného naznačuje. To by se mi líbilo, kdyby do toho šli s holou prdelí a teď by si museli na hosting s dostatečnou šířkou pásma a rozmístěním v dalších datacentrech teprve půjčit. 😀

  8. 09. dubna 2012 (18.18)

    Zajímavý článek. Náhodou jsem na něj narazil díky facebooku.
    Dal sis s tim docela práci.

  9. Pepa Novak
    09. dubna 2012 (21.03)

    Nechapu co resite. Web, jehoz odezva je v radu sekund az desitek sekund, nemuze generovat zadnou navstevnost a tedy ani zisk. Umre drive, nez dokaze vyplatit prvni penize.

    • 09. dubna 2012 (22.13)

      Tak a teď se těšte na reakce. 😉 (Kurva to jsem ale škodolibý…)

  10. Pepa Novak
    09. dubna 2012 (22.45)

    Tak jsem si ten zazrak zkusil a peklo. Ten, kdo nastavoval Apache by mel dostat padaka. Ucebnicovy priklad, jako to nedelat. Hlavicky napr. obsahuji protichudne informace. Aktualne 23sec na dotaz. Nektere prohlizece maji timeout uz na 15 sec. Podle poctu lidi v globalnim chatu je to mrtvej web uz ted.

  11. Pepa Novak
    09. dubna 2012 (22.53)

    Hledani trva pouze 1 minutu a 12 sekund. Tohle srovnavas s Google nebo Facebook je odvazne. Tohle nejde srovnavat ani s Xchatem pred 10 lety (funkcne i designove). A ta reklama, ktera ma generovat zisky tam nekde je? Budou radi, ze jim tam schvalej AdSense, protoze nikdo normalni tam naprimo reklamu neda.

  12. Pepa Novak
    09. dubna 2012 (23.26)

    Zase musim uznat, ze 106.106 registrovanych blbcu muze mit jisty potencial. Hlavne pri prodeji nashromazdenych dat 😉 (pokud neni v hledani nejaky generator nahodnych profilu)

  13. TJ aka TH aka JKruh
    10. dubna 2012 (0.36)

    co dodat? a hoří hovno? 😀

    • 10. dubna 2012 (0.53)

      Nevím. Zajímá vás to?

      • TJ aka TH aka JKruh
        14. dubna 2012 (18.48)

        ani ne 🙂 já jen proč se zaobírat spekulacemi. stejně se to tady nevyřeší. mě jen štve že jsem neměl podobný nápad 🙂

      • 14. dubna 2012 (18.54)

        Pořád to jde dohnat. 😉 A nebude vás to stát vylhané milióny dolarů. Když Vám dohodím firmu na pomoc tak Vás to vyjde do 100.000,- Kč (a já ještě vydělám až nemravně)

  14. 10. dubna 2012 (0.50)

    Jistý potenciál je průměr 57 400 unikátních návštěv denně a 273 800 zobrazení denně před povinným nastavením wazzub.com jako domovké stránky…

  15. Jana
    14. dubna 2012 (14.03)

    Koukám na tu jejich novou stránku a je to teda docela nefunkční hrůza 😦

    • 14. dubna 2012 (16.44)

      Ale myslim že teď už pro ně nebude problém sehnat nejšikovnější programátory. Sami mají s html a javascriptem nějaké potíže ale vadit by to dlouho nemuselo. 🙂

      • 14. dubna 2012 (18.22)

        No, že mají problémy s html je vcelku jasné. Možná by jim mohl pomoci i podprůměrný student gymnázia. Ten by to totiž zvládl lépe.
        Zcela souhlasím s Janou. Když se objevil původní nefunkční obrázek tzv. startovní stránky, tak jsem zkusil, zda bych něco podobného dokázal taky. Včetně hledání scriptu a instalace mi to trvalo hodinu. A investice byla nula.

        Takže nesouhlasím že „nebude problém sehnat nejšikovnější programátory.“ Kdo by taky šel dělat pro někoho, kdo lže a neumí ani nainstalovat portál…

    • TJ aka TH aka JKruh
      14. dubna 2012 (19.26)

      jako čekal jsem horší 🙂 pro začátek muže byt. výkonný vyhledávací stroj tam je (to sem trošku čekal) a teď už ať sám každý uzná jestli ji bude používat nebo ne. jak už celý tento článek napovídá, on se dycky nějaký ten „blbec“ najde 🙂 a se sítí 5-6 milionů fanatiků má určitě o publicitu postaráno. Já už tam mám asi 100 přátel a možná mi ani tak nezáleží na výdělku, kamarády si „nekoupím“ . Jinak samo, že s Měsícem to byl pouze vtip a můj nejapný černý humor, omlouvám se za mystifikaci. WuB kancelář nemá, protože to kluci dělají ve sklepě, nebo přes skype. Ale je třeba stavět na důvěryhodnosti na oné naivitě. Zhodnotil bych to tedy, že WuB má patent na to jak v přítomnosti výhodně prodat budoucnost a pojmenoval bych to: realtime last minute business model of future. Výhoda je v tom že právě 50% zodpovědnosti je přesunuto na uživatele, on se najde někdo kdo to dotáhne 🙂 Možná bych něco takového zavedl místo demokracie 50% vláda 50% referendum, ale o tom až jindy v jiné pohádce 🙂

  16. TJ aka TH aka JKruh
    14. dubna 2012 (18.58)

    Petr :
    Pořád to jde dohnat. A nebude vás to stát vylhané milióny dolarů. Když Vám dohodím firmu na pomoc tak Vás to vyjde do 100.000,- Kč (a já ještě vydělám až nemravně)

    Nj ale to už budem 2zí 🙂 jako myslím, žebychom to s wewe zmákli někde po internetových kavárnách. Jen mi není jasné jak rozjeli ten úplný start někdy v listopadu

    • 14. dubna 2012 (19.08)

      No ano, to je pravda. Nebyli byste, stejně jako wazzub není, první. Ale možná první bez postranních úmyslů…
      Rozjezd nebyl složitý. DaCosta, o kterém si myslím, že je ten trouba, který nejvíc naletěl (narozdíl od některých amerických znalců trhu, kteří ho považují za „spolupachatele“) má zkušenosti z MLM a tedy i databáze emailů. Otázkou je utajování zřejmě skutečného vlastníka ke kterému jsem se zřejmě dopídil v článku a který takových nápadů měl již dříve dost a dost a vsadil na virální reklamu, která nic nestojí. Tedy DaCostovy emaily. V poměru co to může vydělat jsou pak náklady, jak se říka, nula, nula, prd.

      • TJ aka TH aka JKruh
        14. dubna 2012 (19.43)

        no jo jenže wub dává smysl, stejně jako slogany. proč se to nejmenuje třeba best money earner? prostě někdo si s tím dal práci (ale proč). máš pravdu, Kosta je příliš důvěryhodný, z jeho hlasu cítím že věří. je to na něm postavené, on je ta osobnost která nabalí na svůj os. kult další lidi. Má tam být „investice“ z EU a z USA, mluvilo se navíc o pobočce v indii a čině. I když čina podle mě trošku nešťastně, ale dobře se chytlo třeba Rusko. Pokud se tedy bavíme že investice neexistuje bez toho aby jsme náhledli do obchodního rejstříku a viděli toto info opravdu se 100% jistotou. Tak je to podle mě odhad hodnoty(nebo zisků) WuB do konce roku. Klíčové bude přivedení inzerentů, nevím jak to přesně funguje, ale tak co Myslíš Petře? 5milionu uživatelů, pujde do toho nějaká firma? já myslím, že to je dost na to jim prsknout 2-3 bannery na stranku 6kč za klik, kolik muže byt zisk?

      • 14. dubna 2012 (22.28)

        Možná odpovím na přeskáčku, ale něco k rekaci výše.
        Portál Wazzubu skutečně obsahuje výkonný vyhledávací stroj. Až na to, že je to třetí firmou zprostředkovaný Google. Ano, ten zatracovaný Google, který je nazýván sběračem dat, ač Wazzub má zcela zákonné právo na totéž. Není-li větší…
        Píšeš, kdo všechno se chytil. Je to zajisté pravda. Podobné projekty mají v těchto zemích šanci. Nabízí chudákům něco. A pozor – ten, kdo dle mého za wazzubem stojí nikdy v minulosti neudělal čistý scam. Na to je dost chytrý. Jen z 50% udělal elegantně úplně jiné číslo. 😉
        K investici o které se zmiňuješ mohu říci jen to, že je to něco, co mi právě smrdí nejvíc. Já totiž do toho rejstříku nahlédl. A protože o něm něco vím, tak i připravuju takové malé srovnání. Nebudu zatím příliš konkrétní, protože ještě zvažuji, zda ten článek napsat či ne. Ostatně v jednom článku jsem psal, že nechci dávat návody k něčemu co mě samému nepřipadá „košer“. Ale když už jsem to nakousl, tak jen tolik, že příprava „Startovní stránky“ nemusí být nic náročného. Mě samotnému to trvalo hodinu i s hledáním scriptu a instalací. Pokud bych věnoval řekněme den správě grafiky, tak jsem možná dál než nyní můžeš vidět na mé nové startovní stránce na adrese trubkostroj.tk 😉 (nehledej směrování, je to skutečná doména, ne směrovačka)

        Při prodeji inzerce není počet uživatelů hlavní proměnná. Jde jen o základ, který kompletně využije jen ten zadavatel reklamy, který touží po tom, aby přišel o práci. Největší zisky z reklamy mají Google a Facebook, o tom nemůže být sporu. Ale není to jen kvůli počtu uživatelů, ale kvůli možnosti jejího cílení. A tady se trochu obávám o zájem inzerentů, protože výběr bude dost omezený. Ze začátku jich může být dost, ale postupně budou odpadávat. Investor do reklamy si velice hlídá náklady a pokud nesplní předpoklad, jde jinam.

  17. 15. dubna 2012 (9.31)

    TJ aka TH aka JKruh :Nj ale to už budem 2zí jako myslím, žebychom to s wewe zmákli někde po internetových kavárnách. Jen mi není jasné jak rozjeli ten úplný start někdy v listopadu

    To neni špatnej nápad, mohli bychom být pro wazzub tvrdá konkurence. Petře to bysme s tebou byli dobrá trojka ne? Když jsi mi na dotaz #7 jestli bys to uměl líp než DaCosta odpověděl v #8 „Myslím si že ano“. Tak jdeme do toho? Potom včas elegantně zmizíme 😀

  18. TJ aka TH aka JKruh
    15. dubna 2012 (11.46)

    Tyjo Petře ty jedeš, esi tě nebudem muset za chvíli ukřižovat (vtip). Moc pěkná stránka jestli to není yello wub 🙂 ještě nějakého „opaleneho“ spoluobčana já se postarám o byznys no ještě by to chtělo nějakou charitku a nějaké criss-world registrace třeba Monako,Holandsko, kouknu jestli mám ještě číslo na Cathy (/vtip/, čislo bohužel nemám, chce to jiného koně) a budem jim dávat 80% né? My jsme jiní tohle je svoboda, necháváme si opravdu jen peníze na provoz centrály.Kdyžtak se domluvíme v mailu… teď vážně: No a dejme tomu že mám databázi 5mil unikátních ověřených mailů, jakou má asi hodnotu? Na druhou stranu vím jak se kouknout do českého ob.rej. ale v americkém to nevím a nebudu se tím zabývat. Další věc je jejich zdanění, záleží na státu, odvětví a jakožto speciální obchodní model (který tu nebyl a navíc ho vlastní část budoucích uživatelů) může být zařazen jako koželužna třeba(nadsázka). A snad Standa Gross nepřivezl do USA i akcie na doručitele. Co má větší cenu 5mega fanatiků, nebo databáze 5milionu emailů, z nichž půlka byla založena čistě pro tyto účely? Já třeba svou identitu také raději skrývám, než mít vystaven mail jméno atd. ochrana soukromí, ochrana proti spamu. Uvidíme jak to bude s tou reklamou. Prosím ostatní uživatele aby jsi pořádně přečetli všechny slovíčka, ať nedojde zase k nějakému nedorozumění.

    • 15. dubna 2012 (12.40)

      Tak jen k tomu vážnému.
      Cena emailových databází (ne černoty nabízené na websurfu, czmoney a podobně) se u profi firem na US trhu pohybují v základu u databází kolem 5000 emailů v rozmezí 200-400 USD u emailů potenciálních spotřebitelů a 300-600 USD u databází obchodních partnerů (a nebo méně při pouhém pronájmu). Proto si myslím, že je sociální síť poháněna systémem, který umí diferencované účty (osobní, obchodní, zájmový), backend sítě pak umí exportovat velice diferencované výstupy. Navíc je nutné si uvědomit rozdílnou legislativu EU a US v nakládání s těmito daty. Stokrát mohu na web napsat, že adresu nepoužiju a pokud se v US rozhodnu jí použít a její majitel mi to vysloveně nezakáže, tak mohu (US = použití povoleno, pokud nesouhlasím tak musím být aktivní já, jako majitel, v EU je to naopak, musím vyslovit souhlas s použitím)
      Zdanění je v Oregonu poměrně příznivé i při započtení federální daně (obchodní model nehraje roli). Nicméně mohu z daně vyjmout splácení upsaných akcií. Firmu mohu založit s jakýmkoliv zákl. kapitálem s tím, že musím splatit minimálně 1,- USD.
      Takže jde vykonstruovat poměrně zajímavý profit, kdy nebudu muset pustit zase tak moc aby mě to bolelo a pořád to bude legální. A to je to, co mi na Wazzubu od začátku vadilo a vadí.
      Spousta naivů s tímto projektem spojila vidinu zisku, nebo dokonce i finanční nezávislosti. Možná se pletu, a byl bych rád a rád to i přiznám, ale určitě se nestane to, co se tito lidé domnívají, tedy že dolar faktor = 1,- USD. Spíš bych věřil tomu, že dolar faktor = 0,01 USD. A v těchto odhadech jsem se vážně spletl málokdy.

      A jsem rád, že se script líbí. Je to jen čistá instalace bez jakékoli úpravy a aktivovaných doplňkových modulů (umí to i videochat…).

  1. 20. března 2012 (21.24)

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: