Úvodní stránka > Z domova > Při hledání podkladů…

Při hledání podkladů…

Ano, podkladů. Poklady bych sice také rád hledal, ale nějak mi na to nezbývá čas. I když i tak se občas poklad nalezne. Jestli ovšem zrovna poklad ducha, nevím.

Ale k věci.

Při hledání podkladů, názorů a různých dalších informací k připravovanému článku jsem narazil na blog s názvem Strohý list. A zaujal mě dnešní příspěvek, který byl v duchu názvu blogu opravdu strohý. Naleznete ho kompletní zde.

Zaujal mě ovšem svým duchem. Je sice hezké úsloví o tom, že kdo je mladý a nevyznává levicové ideje nemá srdce a pokud mu to zůstane i později, tak nemá rozum, ale vždy jsem si myslel, že to chce i trochu logiky a selského rozumu.

Článek nebudu citovat, odkaz je výše, ale zarazila mě neznalost věci. Předpokládám, že autor, soudě dle historie příspěvků, je vysokoškolákem. A jako takový by měl mít alespoň nějaký přehled, minimálně pak o tom, co píše.

Kritizovaný příspěvek mě v prvním plánu zaujal svým úvodem. Ne proto, že svým způsobem kritizuje článek na tn.cz. To je mi spíš sympatické ;-), ale tím, že, alespoň pro mě, z něj vyznívá, že není správné se zabývat jen tím, za co může být zaměstnanec propuštěn, ale, že by se měl zabývat i tím, proč nejsou kvalitní zaměstnanci více placeni. A tento problém dále převádí na některé současné veřejné aktivity, jako jsou aktuální demonstrace  a pod.

Celé mi to vyznívá tak, jako by za něčí nízký příjem mohla vládní garnitura. Ale nejsou to právě zaměstnanci a zaměstnavatelé, kteří mezi sebou uzavírají dobrovolnou smlouvu? Vztah do kterého by nikdo a ani vláda neměl mít možnost vstupovat?

A tím mohu i odpovědět i na otázku v úvodu zmíněného článku. Ano, mě něčí nízký plat a nebo neohodnocení jeho bezchybné práce nepálí. Ani trochu. Je to totiž jen a pouze věc mezi ním a jeho zaměstnavetelem.

To mě spíš pálí ta část kritizovaného článku, kde jeho autor píše, že

Nejvíce mě excitovalo hlasování ČSSD o nedůvěře vládě (strana ČSSD je přece součást vlády)…

Ona totiž ČSSD ve vládě není.

A tak jen doufám, že takový styl nazírání na okolí není vlastní i ostatním studentům vysokých škol. A pokud je, tak snad s absolutoriem zmizí. Jinak je nasnadě další přísloví. Pánbůh s námi…

Titulní obrázek byl převzat z webu Uncyclopedia (licence CC BY-NC-SA 3.0).

Rubriky:Z domova Tagy:
  1. 21. března 2012 (11.27)

    Děkuji vám za tento vyčerpávající komentář, opravil jsem svůj článek. Upřímně musím říci, že o politiku se skutečně tolik nezajímám, což je z mého článku zřejmé, připadá mi existence jakékoliv vlády absurdní neboť v závislosti na čase je vždy relativní a proto zbytečná! Dále bych chtěl podotknout, že vztah mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem také velice ovlivňuje politika státu, a protože je situace zde naprosto katastrofální proto nepochopím když někoho nepálí „něčí nízký plat a nebo neohodnocení jeho bezchybné práce“! Naše planeta je kulatá, a proto nás naše sobeckost a bezcitnost vůči problémům ostatních dříve či později dostihne, třeba jako automobilová nehoda, nebo prostý infarkt 😉 Lidé se toho mají soudě k vašim názorům ještě hodně co učit!

    • 21. března 2012 (14.28)

      Díky za rozumnou reakci. (z původního blogu Od věci vím, že není při kritice obvyklá 😉)

      Že politika není Vaše parketa jsem pochopil, ale prostě ta soc.dem ve vládě mě fakt dostala. Proto jsem i napsal tento článek.
      Nemohu s Vámi ovšem souhlasit o zbytečnosti vlády. Anarchie je daleko horší varianta a ta by byla zcela zákonitý následek bezvládí.
      Pokud navšítvíte některé ze stránek, které odkazuji v pravém sloupci, pochopíte, že mé názory mají velice blízko k libertarianství a nebo spíše k tzv. Rakouské ekonomické škole.
      Dá se tak říci, že i já jsem odpůrcem přehnaného zasahování státu do života lidí. Ale zdůrazňuji to – přehnaného.
      Pokud ale odmítám zasahování státu do života a svobodného rozhodování člověka, pak uvedený konkrétní případ, tedy to nízké ohodnocení nějakého člověka v jeho zaměstnání, který mě opravdu nepálí není projevem sobeckosti a bezcitnosti. Domnívám se totiž, že ani stát a ani já nemáme právo zasahovat do svobodné smlouvy mezi dvěma osobami. To je jejich výsostné právo a nám ostatním do toho nic není.

      Vezměte si jako příklad pracovníka, řekněme v některé zemi třetího světa a pracovníka, který vykonává stejnou práci u nás. Domnívám se, že jejich příjem bude rozdílný. Ale z jakého úhlu pohledu a z jaké pozice mohu posoudit, který z těch dvou rozdílných příjmů je spravedlivý? Pouze z toho úhlu pohledu, pokud se oné vzájemné směny také zúčastním. Jinak mi k tomu právo, podle mého názoru, v žádném případě nepřísluší.

      A to nemá vůbec nic společného s Vámi uváděnou autonehodou či infarktem. To by bylo míchání jablek s hruškami a jako příměr nestojí vůbec za zabývání se jím, nic ve zlém.

      • 22. března 2012 (10.10)

        Hezký den,
        na váš nesouhlas mohu říci jen to že anarchie to vždy byla, jen se jí lidé naučili maskovat za „systémy“ jako je politika, ekonomika, finance,… Je to snaha mlžit na úkor slabších jedinců. Často si říkám jak případné další generace našich potomků budou naší dobu nazývat: „pravěk, středověk, novověk, … pravěk2?“. Lidi musejí pochopit jednotu, než tak učiní , lze o nás mluvit jako o barbarech!

      • 22. března 2012 (12.36)

        Zdravím,
        snadněji by se mi reagovalo, pokud byste upřesnil co byla vždy anarchie. Pokud dobře rozumím, tak považujete za anarchii kompletní lidskou interakci, jako takovou? A nebo vládu či vlády? Již ze zásadního rozdílu obého ale nelze vložit rovnítko.

      • 23. března 2012 (10.14)

        Hezký den,
        za anarchii považuji celkově naší „společnost“ vždy se najdou lidi, co se povyšují nad druhé a pokud mají na dobrého advokáta, tak si koupí i spravedlnost. V přírodě také nikdo nikomu nevládne, jednoduše vše funguje v souladu. Lidé si neumí vážit ničeho a v tom je ten problém!

      • 23. března 2012 (11.08)

        Bohužel nemohu souhlasit. Povyšování se někoho nad druhého není v žádném případě anarchie. A stejně tak inspirování se tzv. přírodním souladem je pouhá utopie. Tak prostě lidské vztahy nikde na světe nefungují, nefungovaly a ani nebudou. Ideál souladu o kterém píšete je sice hezký a lákavý, ale jde o pouhou utopii, která je zcela proti lidské přirozenosti.

      • 24. března 2012 (9.36)

        Ale tihle to dokáží bez povyšování a bez špinění vzduchu a vody! http://www.papuatrekking.cz/korowai-kombai-tree-people.html

      • 24. března 2012 (9.51)

        Ale to není vůbec pravda. Nedokážou to bez povyšování. Všimněte si na odkazované straně textu o odvěké rivalitě, ergo jsem lepší než někdo jiný. Pokud používají oheň tak v dannou chvíli znečisťují svou činností ovzduší. A pokud něco vhodí do vody, dejme tomu své exkrementy, tak jí znečisťují též.
        Pokud se Vám přirovnání zdá přitažené za vlasy, tak máte pravdu. Je. Stejně jako Vaše.

      • 25. března 2012 (11.00)

        S dovolením bych neřekl, že jsem tolik mimo mísu, jako Vy. Očividně máme rozdílné názory, takže bych Vám rád navrhl hledat radši názory, které nás spojují, neboť dělat si nepřátele, je sice snadné, ale lepší je snaha druhému porozumět a přátelství 😉

      • 25. března 2012 (14.15)

        Já ano. 😉
        Názory máme bezesporu rozdílné, ale v žádném případě nejde o nepřátelství. Pokud někomu při filosofické debatě, například, sdělím, že je totálně odtržen od reality a ohromný tupec, neznamená to, že po skončení debaty nepůjdeme na pivo. Rozdílné názory není nepřátelství.
        Proto jsou i mé reakce v uvedeném duchu. Pokud jsou chápány nepřátelsky je to chyba.
        Bohužel stejná chyba je i to, že například za anarchii považujete něco, co z principu anarchií není a na tom nic nezmění to, že si to myslíte. Některé termíny jsou jednoduše apriorně danné.

      • 25. března 2012 (18.04)

        Já alkohol od jisté doby nepiji (ani 2dl o SIlvestru), ale děkuji za to gesto 😉 .

  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

