Úvodní stránka > Z domova > Kupte si pět rohlíků, ale kousnout nedávejte.

Kupte si pět rohlíků, ale kousnout nedávejte.

06. prosince 2012 Napsat komentář Go to comments

skipasyPřestavte si, že půjdete do obchodu, koupíte si pět rohlíků a u pokladny si vás vyfotí. Po městě se totiž budou pohybovat agenti pekárny, kteří budou kontrolovat, zda někomu nedáte kousnout. Kdo chce rohlík, ať si koupí vlastní! Překupníky rohlíků podporovat nebudeme!

Fantasmagorie? Tak to můžeme být rádi, že pekárny nevlastní vlekaři.

Rozhodně nejsem odpůrce podnikání, naopak, zastávám maximální svobodu trhu a myslím, že to je i z některých článků znát. Ale mám takový dojem, že podnikání některých subjektů již hraničí z nenažraností.

Neobhajuji deformovaný pohled na podnikání, který hovoří o zodpovědnosti firem, společenské zodpovědnosti a nedej bože nějaké genderové či multikulturní vyváženosti podniků. To je cesta do pekel.

Stejná cesta do pekel je ovšem nenažranost. Nevím jak jinak nazvat přístup vlekařů na tuzemských sjezdovkách. Psalo se o tom (např. zde či zde) a krátce se o tom promluvilo i v televizi, takže není třeba přílišného rozvádění.

Zjednodušeně řečeno, vlekaři poukazují na to, že jejich předražené skipasy lidé poskytnou někomu jinému a to je prý špatné. Snižuje jim to údajně příjmy. Jakýsi Petr Voráček, manažer společnosti, která na Plešivci v Krušných horách buduje za 400 miliónů korun nový lyžařský areál (viz), dokonce tvrdí, že to, když někdo někomu prodá nevyužitý skipas, je neslušné.

V mládí (ve věku pod 20) se mi stalo, že jsem pozval dívku na rande a do kina a ona nepřišla. Komu ostatně ne, že? Stoupl jsem si k pokladně a lístek, někdy i oba, někomu prodal. Co s nimi, bydlel jsem v okresním městě, kino tam bylo jedno a lístky vrátit nešly. Paní pokladní je měla v takovém bloku a ten odevzdávala spolu s tržbou.

Fakt si myslím, že jsem se neslušně nechoval a tím, že jsem nedostal nic nazpátek z pokladny kina jsem tržbu nesnížil. Jen jsem eliminoval svojí ztrátu.

Není tomu zase tak dlouho, kdy se mi stalo něco podobného. Koupil jsem před Vánoci stromek a moje polovička také. Prostě informační šum. Nějak nám doma stačí o svátcích jen jeden stromek a tak jsem s jedním napochodoval k sousedům, jestli by se jim nehodil. A víte co? Hodil se jim.

A zase jsem si nepřipadal neslušně a lesníci o nic nepřišli.

Kdyby kina provozovali a stromky prodávali vlekaři z našich zimních středisek, byla by situace jiná. Zřejmě by zchudli. A tím by také odůvodnili to, že stromek by byl nejspíš bez jehličí a kino bez sedaček.

Na webu D-FENS jsou občas pranýřování, myslím že zcela oprávněně, automobiloví bazarníci. Domnívám se, že naši vlekaři patří do stejné sorty a je úplně jedno, že si místo mnou používaným názvem říkají manažeři skiareálů.

Úvodem jsem napsal, že nejsem proti podnikání a proti svobodě. Ale nenažranost mi vadí, zejména, pokud je spojena se fňukáním a v případě vlekařů i se šmírováním.

Pokud někdo někomu prodá nevyužitý skipas, nikoho o nic nepřipraví. Skipas byl již přeci zaplacen. A například na Klínovci nevyužitou část jízdného vrátí jen, pokud předložíte písemné potvrzení Horské služby o ošetření (viz Provozní řád, II. 6. ad d).

Jednoznačně tedy doporučuji do turniketů ve střediscích, která provozují nenažraní vlekaři vcházet s nasazenými lyžařskými brýlemi a omotáni šálou, aby vám nebyla zima a abyste co nejvíce ztížili možnost šmírování své osoby.

A  nebo víte co? Úplně nejlepší je jít jinam. Vydělat dejte těm, kteří nenažraní nejsou, Zaslouží si to určitě víc. A nenažranci alespoň získají oprávněný důvod pláče.

  1. Zatím nemáte žádné komentáře.
  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

