Úvodní stránka > Různé > Už koníček pádí…

Už koníček pádí…

kunPamatuji si, že jsem často v době studií a přiznávám, že i později, zašel do bufetu na sekanou. V dnešní době možná poněkud problematický plán. V novodobých bufetech sice dostanete karbanátek v housce, přidají i něco zeleniny a můžete si k tomu přikoupit i hranolky a kolovou limonádu z postmixu, ale není to ono.

Tím nezatracuji bufety, ani ty minulé, ani ty novodobé (byť nechápu situaci, kdy si rodina s dětmi vyrazí v nedělní odpoledne do takového bufetu za zábavou, ale to není o bufetu, ale o té rodině).

Možná někoho znechutím, ale rád vzpomínám na tu bufetovou sekanou. Vím, byla taková jakoby oslizlá, bufetářka jí s divným pohledem, jako by se jí štítila, hodila na talíř na váze, vkydla k ní hořčici a rohlíky či nakrájený polosuchý chléb, ale já tu sekanou měl rád.

Občas někdo tvrdil, že do té sekané melou psy i s boudama.

Doba pokročila, práva na informace pro zákazníka byla právě zákazníky vynucena, což je zajisté dobře a v sekané psa (zřejmě) nenaleznete. Zato koníčka byste nalézt mohli.

O aféře s koňským masem, deklarovaným jako hovězí není třeba psát nějaké další informace. Určitě o ní ví téměř každý a není třeba se jí zabývat.

K selhání, ať již úmyslnému a nebo neúmyslnému, dojít může. Za firmami stojí jen lidé. Přirozeně je rozdíl, pokud namele do hovězího něco koniny malý vesnický řezník a něco jiného pokud tak učiní velkovýrobce. Ne v podstatě, ale ve viditelnosti. (U toho malého řezníka si toho možná ani nikdo nevšimne, maximálně se lidé budou bavit o tom, že ten jejich řezník má nějaký tajný recept, protože ta jeho sekaná a klobásky je úplně jiná než u konkurence. A taky je fakt divné, že od něj odešla manželka a nikdo o ní nic neví, že?)

Vyvstala ovšem otázka, co s výrobky, které obsahují ono zlé koňské maso.

Je pravdou, že výrobky s jeho obsahem je možné koupit. Například v prodejnách Albert je možné u pultu s uzeninami zakoupit výrobek „Maďarská koňská klobása.“ Ve složení koňské maso v malém procentu skutečně naleznete, byť se slovníkem maďarštiny v ruce. A stejně tak je pravdou, že pokud budete hledat, naleznete i specializovaná koňská řeznictví.

Koňské maso totiž není závadné, jsou místa, kde se konzumuje jako každé jiné a odpor k němu je spíše dán předsudky.

Stejně tak je ovšem pravdou, že pokud se prodává, je tvrzení, že jde o maso hovězí obyčejným podvodem. Pokud chce zákazník hovězí, musí mu být hovězí prodáno. A pokud šizení přivede podnikatele ke krachu, je to jen dobře.

Prodávat koňské maso totiž není žádný zločin. Jde o svobodnou volbu podnikatele. Jenže jeho svobodná volba prodeje koňského masa končí tím, pokud omezí svobodnou volbu zákazníka koupit si maso, které on chce. Vydáváním koňského masa za hovězí tak činí.

Každému je snad jasné to, že škodlivý je podvod a nikoli koňské maso. Stejně tak je, když ne jasné, tak přinejmenším vysoce pravděpodobné, že přídavek koniny, v současné době medializovaných potravinách, málokterý jedlík pozná.

Co tedy s výrobky, které koninu obsahují? Vpustit je zpět do maloobchodního prodeje, byť s přelepkou, deklarující skutečné složení výrobku, asi možné není. Sice by v tu chvíli výrobek, podle mého názoru, zcela splňoval předpisy ohledně jeho značení, ale veřejnost je již tak zpracovaná médii, že by asi některé hospodyňky braly takový výrobek do rukou jen v protichemickém oděvu.

Protože je, předpokládám, že každému, jasné, že plýtvání nevede k ničemu, nabízí se otázka, využití takových výrobků pro charitativní organizace. Řekněme pro to, co je také někdy nazýváno jako „vývařovny pro chudé.“ To by nešlo?

Podle našich (a nejen našich) politiků ne.

Český ministr zemědělství Petr Bendl tvrdí, že jídlo, popsané výše, je jídlo nelegální a takové nemůže být pro charitu použito.

Podobně, když využití takového jídla pro charitativní organizace navrhl německý politik Hartwig Fischer a byl i ve svém návrhu podpořen německým ministrem rozvoje Dirkem Niebelem zdvihla se vlna nevole. Tajemnice německých sociálních demokratů takový návrh dokonce nazvala za „nelidský“ a za „útok na lidi s menšími příjmy.“

Nelidské to skutečně je, protože jde o koňské maso, ale za útok na lidi s menšími příjmy to není možné považovat vůbec. Ale to pro sociální demokratku bude zřejmě neuchopitelné.

Osobně se zcela ztotožňuji s názorem evangelického duchovního Bernharda Felmberga.

Chcete-li vyhazovat jídlo, které by mohlo být spotřebováno bez rizika (po přezkoumání nezávadnosti, poznámka autora blogu) je to stejně špatné jako jeho falešné označení a nemůže to být řešením.

zdroj

Jako podivné mi připadá, že proti charitativnímu využití potravin ve kterých byl zaznamenán obsah koňského masa se staví ti, kteří deklarují, že se staví proti chudobě a vykořisťování. V odkazu na článek výše je možné se dočíst, že jde o zástupce sociální demokracie a nebo Zelených. U nás pak zástupce ODS, která se zastáváním restrikcí a nařízení, byť tvrdí něco jiného, stává postupně víc a víc socialistickou.

Je tu možnost neplýtvat a pomoci jiným bez dalšího plýtvání. Tedy bez čerpání z peněz, které byly ukradeny daněmi.

A je velice zvláštní, že to nechtějí právě ti, kteří daňově ukradené peníze tak rádi, v rámci tzv. spravedlivého přerozdělování, neúčelně rozhazují.

Teď jde ještě o to, jak to vymyslet, aby se udržela linie zlých kapitalistů co pálí obilí v pecích.

  1. Zatím nemáte žádné komentáře.
  1. No trackbacks yet.

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: