Úvodní stránka > Z domova > A co vy? Máte vlastní hlavu?

A co vy? Máte vlastní hlavu?

regál-potravinyKdyž jsem před rokem psal článek s názvem Utíráte si správně…, ani ve snu mě nenapadlo, že se možná, v rámci ochrany lidí, blíží doba, kdy se vážně budeme zabývat totálními hloupostmi, jen proto, aby lidé nemuseli myslet vlastní hlavou.

Zmíněný článek jasně říkal, že ochrana občanů je sice hezká, ale myšlení vlastní hlavou je lepší a rozumnější.

V množství dnešních zpráv a aktualit možná zapadla jedna, která se, byť to na první pohled nemusí tak vypadat, týká každého z nás.

Soudruzi z Potravinářské komory ve svém pozměňovacím návrhu novely zákona o potravinách navrhují, aby obchodní řetězce zveřejňovaly jaký je v jejich nabídce poměr českých a zahraničních potravinářských výrobků.

Součástí onoho paskvilu je i povinné hlášení uvedeného poměru ministerstvu zemědělství.

Inspiraci prý nalezli na Slovensku, kde je podobné nařízení platné již rok.

Nevím, co je platné na Slovensku a přiznám se, že mě to ani nezajímá.

Zveřejňování uvedeného poměru považuji za totálně pošahané. Nejen že se výpočet a zveřejňování jistě promítne do konečných cen, ale je zcela zbytečné. Je tu snad někdo, kdo se domnívá, že si zákazník nedokáže zemi původu přečíst? Pokud je, tak mu uvedené zveřejnění asi příliš nepomůže. Leda, že by se k pokladnám super a hypermarketů ještě posadili učitelé čtení, ale to asi očekávat nemůžeme.

Nechápu, proč by obchodníci měli uvádět nějaký poměr toho co je a co není tuzemské a ještě by to měli někam hlásit. Pokud chtějí potravinářští komorníci navrhnout něco rozumného, tak ať spíš bojují proti označení „Vyrobeno v EU“ a trvají na skutečném označení země původu; EU pro mě a řadu dalších lidí žádná země není.

A hlásit se to nikam nemusí. Stačí, když to vím já, jako zákazník.

Snaha chránit zákazníka i tam, kde je to zbytečné je typický příklad paternalistického státu, který snad nikdo, kdo myslí hlavou, nemůže chtít. Lidé mají svojí hlavu a svůj rozum. Čím víc je někdo bude chránit, tím více si na to zvyknou a tím větší bude jejich rozčarování, až zvítězí zdravý rozum.

Ostatně u článku zmíněného v úvodu je v ilustračním obrázku návod na správné utírání prdele. Čeká nás časem něco podobného?

Reklamy
  1. Zatím nemáte žádné komentáře.
  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: