Úvodní stránka > Různé > Příliš (l)živá drogerie

Příliš (l)živá drogerie

HeurékaNejprve malé upozornění. Článek obsahuje několik screenshotů monitoru. Tam kde je text příliš drobný je možné na obrázek kliknout a otevře se ve větším měřítku. Zpět do článku se pak dostanete překvapivě za pomoci tlačítka „zpět“ ve vašem prohlížeči. Díky za pochopení. A teď již k věci.

Občas zabrousím i do jiných vod, než je současné, chcete-li politické, dění. Naposledy jsem se tak věnoval tuším v únoru „fenoménu“ Wazzub v článku „Téměř rok poté.“ Jestli se pletu, opravte mě, nekladu si nárok na přesnost. Jen odhaduji.

Každý asi zná praktickou službu firmy Allegro Group CZ, s.r.o., která provozuje například aukční portál Aukro. Jedná se o službu Heureka.cz.

Popisovat Heureku asi není nutné. Obsahuje recenze internetových obchodů, kde si můžete najít zkušenosti zákazníků s jednotlivými obchody a zvážit, zda nakoupíte a nebo půjdete raději jinam.

I já jsem se donedávna domníval, že jde o praktickou a využitelnou službu. Asi jsem se, jak poznáte dále, trochu spletl.

Možná znáte i jiný web. Jmenuje se WebSurf. Nabízí službu, díky které si můžete uměle navýšit návštěvnost svého webu. Někomu se taková služba zajisté hodí, někomu ne, to nechám na zvážení každého. Není to v měřítku internetu služba nijak ojedinělá, nicméně v tuzemsku asi největší a nejznámější. Má i dost služeb navíc, není to jen obyčejný surf. Je tu například i to, co je nazýváno „burza kreditů.“

Abych upřesnil. Za procházení jiných stránek získáváte tzv. kredity a za ty si pak zaplatíte návštěvu stránek svých. Ale můžete za ně získat i nějakou jinou službu. A k nabídce a poptávce takových služeb slouží právě ona Burza kreditů. Nejčastěji se nabízí výměna odkazů a nebo tak uživatelé získávají fanoušky svých stránek a podobně.

Občas ale narazíte na opravdový klenot. Jako já v průběhu uplynulého týdne.

Procházel jsem se tak stránkami a napadlo mě nakouknout i na WebSurf a podívat se kdo co nabízí či poptává. Ne, že bych něco potřeboval. Ale byl jsem zvědavý.

A sednul jsem si doslova na prdel. Mezi poptávkami jsem objevil zcela regulérní žádost o pomoc při podvodu!

Jakýsi obchod „Parfumerie Janka“ nabízí odměnu za kladný komentář na Heuréce. Dokonce obratem.

3061906

Říkal jsem si, že je to nějaký vtip. Ale evidentně nebyl. Paní Jana Vařečková ze Staré Lysé se asi domnívá, že je nutné sehnat kladné recenze za každou cenu. Respektive za 10.000 kreditů a nebo, chcete-li to vzít podle ceníku WebSurfu, kde se kredity dají koupit, za nějakých 20,- korun.

Jinými slovy, napiš za dvacku, že je to u mě fajn, ať tu někdo jiný utratí.

Na stránce recenzí Heuréky se od data zveřejnění oné poptávky na WebSurfu objevilo téměř ihned několik kladných recenzí. Kromě jedné, kterou jsem vložil pod smyšleným jménem já a upozornil v ní na zcela okatý podvod.

Parfumerie Janka recenze - Heureka.cz 2013-10-14 21-25-28

Všimněte si, že i po tomto mém upozornění se objevila další kladná hodnocení, dokonce avizovaná u oné ostudné poptávky na WebSurfu.

Websurf.cz - Administrace účtu 2013-10-14 14-35-33

Nedokážu pochopit dvě věci.

Jak se může objevit poptávka na WebSurfu. Vím, že inzeráty v Burze kreditů jsou schvalovány administrátorem. Domníval jsem se, že je při tom čte. A nebo, že si přečetl vlastní podmínky použití.

Reklama zdarma, zvýšení návštěvnosti, internetová reklama 2013-10-14 14-30-19

To červené podtržení je ode mě. Myslím, že jestli takový inzerát nepoškozuje samotnou reputaci WebSurfu, tak co už pak? Objednávka sejmutí tchyně?

Co se týká Heuréky, jsem pak toho názoru, že recenze obchodů kontroluje. O tom svědčí i odstranění první recenze „Parfumerie Janka,“ kterou si asi napsala majitelka obchodu. Záporná zřejmě nebyla.

Parfumerie Janka recenze - Heureka.cz 2013-10-14 13-34-51

A i kdyby něco přehlédli, tak jsem se pokusil upozornit i v diskuzi.

Parfumerie Janka diskuse - Heureka.cz 2013-10-13 23-43-35

Zajímavé, že?

Parfumerie Janka má na svém webu hezké logo. Spolehlivá firma.

Parfumerie Janka - kvalitní parfémy a kosmetika 2013-10-14 18-34-15

Řekl jsem si, že pokud je logo pravdivé stejně jako recenze na Heuréce, tak asi bude zajímavé na něj kliknout.

Je takové nepsané pravidlo, že pokud má nějaký web nějaké podobné „ocenění“, tak si ho kliknutím můžete ověřit. A pokud se s ním ještě chlubíte na Facebooku, tak to jistě bude pravda.

Parfumerie Janka – Kosmetické a zkrášlující přípravky, Drogerie - Facebook 2013-10-14 18-36-38

Po kliknutí jsem se dostal na … zboží ve slevě.

Trochu mě to překvapilo a začal jsem se pídit po tom, co to „Ocenění“ znamená. Jde o „ocenění“ které „uděluje“ firma Databox, s.r.o. Provozující mimo jiné web zivefirmy.cz

Nevím co je pravdy na partnerství s institucemi, které je možné nalézt v zápatí webu. Na loga kliknout nelze a na příslušných webech se něco hledá dost obtížně.

Pokud by ale někoho zajímalo co je to vlastně za o ocenění, tak může kliknout zde. Moc se toho ale nedozvíte.

ocenění „SPOLEHLIVÁ FIRMA“ získá firma, která:

– stojí o své zákazníky, což dokazuje tím, že

– vyvíjí podnikatelskou činnost na území ČR

– pravidelně aktualizuje svoje kontakty

– inzeruje svoji činnost na portále Živéfirmy.cz

No o zákazníky stojí asi každá firma, tuzemské firmy pak většinou vyvíjí činnost doma a když se někdo zapíše do nějakého katalogu, tak také nejspíš bude data aktualizovat.

Domníval jsem se, že asi přijede nějaká komise udělat kontrolu a pak udělí ocenění.

Tak jsem se pomocí formuláře na webu zivefrimy.cz zeptal jak je možné ocenění získat. Ptal jsem se jako fiktivní Pavel Kraus. A dozvěděl jsem se toto:

odpověď - odveci.wp@gmail.com - Gmail 2013-10-14 19-08-13

Ve zkratce – zaplaťte si u nás inzerci a budete spolehlivý. Ti kdo neplatí jsou asi nespolehliví. Nevím, ale tohle logo ve mně důvěru nevzbuzuje ani náhodou. A pokud platí ty odkazy na webu o kterých píšu výše, tak být partnerem takhle povedeného „ocenění“ tak začnu chodit kanálama.

Jenže se nebavíme o tom, jak se také dají vydělat peníze, ale o ocenění drogerie paní Vařečkové. Pokud si zadáte na webu zivefirmy.cz do hledání například ono „Parfumerie Janka“ tak se na záznamech obou provozoven zobrazí toto:

PARFUMERIE JANKA f.o., Praha, Troja - Živéfirmy.cz 2013-10-14 19-18-03

Ptáte se, proč jsem tam nakreslil, přiznám že hodně neuměle, ten otazník? No proto na co se můžete podívat na dalším obrázku. Tam jasně vidíte, že majitelka firmy zaplatila a má hezké logo v katalogu.

SMOLÍKOVÁ KATEŘINA f.o., Loket - Živéfirmy.cz 2013-10-14 19-22-46

Ono i ve výpisu hledání při zadání slova „Janka“ zjistíte, kdo má a kdo nemá „ocenění“. Držitelé jsou ve výpisu uvedení tučným písmem. Jak ukazuje šipka na obrázku Drogerie Janka má písmo normální.

Výsledky hledání - Živéfirmy.cz 2013-10-14 19-26-48

Parfumerie Janka se mi tak zjevila v zajímavém světle. Lži o „ocenění“ a falešné kladné recenze. Tam bych si asi nekoupil ani krém na boty. Raději.

Možná nyní někdo namítne, že jsem se z nějakého důvodu zaměřil na tuhle jedinou drogerii. Důvod byl jediný. Ta bezostyšná drzost vybízející k podvodu mě prostě zarazila. Jak se říká, to jsem ještě nežral, vážení.

Přesto jsem si řekl, že bych nerad někomu ublížil. Připravil jsem si ke zveřejnění ještě jeden článek s názvem „Ono to jde… bez státu?“ na téma státních financí USA. Pro případ, že by se někdo, jak se říká, chytil za nos.

Na WebSurfu jsem vložil dotaz, který uvádím výše. Na Heurece jsem vložil diskuzní příspěvek, také k nalezení výše.

Přímo na emailovou adresu uvedenou na webu Parfumerie Janka jsem pak poslal přímo tento dotaz:

Dobrý den,
jsem autorem blogu uvedeného v zápatí emailu a při procházení internetu jsem si všiml jedné věci.
Na webu WebSurf se objevila poptávka po kladném ohodnocení Vašeho e-shopu na portálu Heureka.cz.
Mám dotaz, zda Vám připadá takový typ poptávky správný či etický a nikoli v rozporu s ideou recenzí portálu Heureka.cz
Děkuji za Vaší odpověď.

S pozdravem
Petr (Odvěci bloger)
(vzhledem k tomu, že se touto zprávou prezentuji jako autor blogu uvádím v podpisu na tomto blogu uvedené jméno autora)

Výsledek?

K času zveřejnění (15.10.2013 v 0:42 hodin) tohoto článku byl stav tento:

Na WebSurfu poptávka z burzy kreditů zmizela. Nevím zda to byl důsledek mého emailu a nebo komentáře. Ale je pryč.

Na Heurece žádná změna nenastala.

A na email mi z parfumerie nikdo nedokázal odpovědět. Tak tímto článkem odpovídám já. A pochopitelně na něj upozorním v diskuzi Heureky.

  1. Petr Pelikán
    15. Říjen 2013 (16.42)

    Petře,

    to je dobrý příklad, proč říkám: „Volný trh ano, ale jen na podkladu etických pravidel“

    Vaše jednání považuji za čestné. Tak by měl jednat každý, neboť tímto způsobem jednání škodí ta parfumerie nejen sobě a daným internetovým portálům. Na základě takového jednání se pomalu, ale jistě, vytváří atmosféra nedůvěry.

    • 15. Říjen 2013 (18.27)

      Souhlasím s Vámi. Nicméně etická pravidla není možné napsat. Ta musí v lidech tak nějak být.
      Příklad možná naleznete v noci, kdy chci kolem půlnoci zveřejnit druhý díl tohoto článku. Nebudu nyní prozrazovat proč a o čem.

      Například taková Heuréka, která byla podle mě zneužita, v sobě nese dobrou ideu. Ale počítá s určitou dávkou čestnosti. Na druhou stranu se ale ptám, proč není možné vložit hodnocení jen v případě, že jsem zákazníkem. Je-li určena pro e-shopy, nemělo by to být zase tak moc složité.

  1. No trackbacks yet.

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: