Úvodní stránka > Různé > Příliš (l)živá drogerie, vol. 2

Příliš (l)živá drogerie, vol. 2

Heuréka2Včera jsem na tomto blogu zveřejnil článek Příliš (l)živá drogerie. Dnes jsem tedy chtěl zveřejnit avizovaný článek „Ono to jde… bez státu?

Jenže člověk míní a příroda mění. V tomto případě měnila snaha o objektivitu.

V průběhu včerejška mi v 9:16 hodin přišla emailem zpráva. Tatáž se objevila i na stránce recenzí na Heurece. Můžete si jí přečíst také.

Parfumerie Janka recenze - Heureka.cz 2013-10-15 19-09-34

Za reakci děkuji. Nicméně jí neberu.

Pokud pominu použití CTRL+V, CTRL+C při psaní reakce na Heureku a na můj email, což by se dalo přejít, tak mi chybí něco o dost zásadnějšího.

Je velice hezké jak Parfumerie Janka argumentuje, ale mě osobně to připadá, jako řada výmluv, které odvádějí pozornost od podstaty problému.

To, že recenze slouží jako podpora e-shopu je pochopitelné. Že e-shop funguje jen krátce chápu. Dokonce to považuji za důležité.

Náhledem do databáze domén můžeme jednoduše zjistit, že doména byla registrována 10. 6. 2013.

ParfumerieJanka.cz WHOIS, DNS, & Domain Info - DomainTools 2013-10-15 20-27-19

To datum si pamatujte. 10. června tohoto roku. První recenze se na Heurece objevila 26. září a byla Heurekou smazána. To je ta, podle všeho vlastní, recenze o které jsem psal v první části tohoto článku.

A kdy se objevila nějaká další? Až 10. října 2013. Tedy v den, kdy Parfumerie Janka zveřejnila svůj inzerát s žádostí o pomoc při podvodu!

3061903

To nejde okecat žádným tvrzením, že minimálně polovina recenzentů jsou zákazníci obchodu. Navíc taková dětská výmluva přímo vybízí k otázce, kdo jsou ti ostatní.

Plně s provozovatelkou obchodu souhlasím, že recenzenti jsou svéprávní lidé. Ale nemohu souhlasit s tím, že provozovatelka nemůže ovlivnit jejich chování. Protože ona to udělala.

Když si reakci Parfumerie Janka pročítal jeden kolega, prohlásil něco o tom, že tam našel kýbl keců (použil poněkud silnější výraz) ale vůbec nic o tom, že vyzývali k podvodu.

A mě to tam chybělo také. Je pravdou, že recenzenti, kteří vložili recenzi na základě výzvy na WebSurfu jsou svéprávní. Jasně že napomáhali podvodu, ale nikdy by neměli možnost tak učinit, kdyby to nebyla přímo Parfumerie Janka, která k němu vyzvala. Ale v reakci – ticho po pěšině.

Komentář pana Pelikána u první části článku hovořil o etice. Rád bych jí připomněl.

Nejde o zaplivanou drogerii, která vytváří falešné recenze a podvádí tak své zákazníky. Jde o to, že tím poškozuje ostatní slušné podnikatele, kteří třeba díky podvodu Parfumerie Janka budou poctivě sbírat ohlasy zákazníků a příjdou třeba o toho, kdo si i díky Parfumerii Janka začne myslet, že je hodnocení Heureky podvod.

Jsem přesvědčen, že hodnocení Heureky podvod není, je to dobrá a užitečná idea. Jen se tam občas přiživují podvodníci. Jako třeba Parfumerie Janka.

Advertisements
  1. Petr Pelikán
    16. října 2013 (11.01)

    Petře,

    podstatou problému je, že tyto objednané recenze v důsledku skutečně vedou ke ztrátě důvěry.

    I Vy jste ve svém prvním článku konstatoval:„I já jsem se donedávna domníval, že jde o praktickou a využitelnou službu. Asi jsem se, jak poznáte dále, trochu spletl.“

    Tedy vlastně jste vyslovil, na základě své náhodně získané zkušenosti, pochybnost o tom, zda jsou recenze pomocí a věrohodné.

    To je ta skutečná škoda, kterou svou objednávkou recenzí ona parfumerie páchá. Byl-li jejich úmysl upřímný, existují-li již 15 let a nemají-li opravdu žádný problém se zákazníky, kteří jsou s nimi spokojení a je-li přes polovinu recenzí psána právě těmito zákazníky, pak se ptám:

    „Proč nikdo z těch recenzentů nezmínil, že je spokojeným zákazníkem této parfumerie a proto v budoucnosti, na základě svých pozitivních zkušeností, velmi rád využije a také doporučí její novou nabídku – internetový obchod?“

    Nemám problém s tím, když obchodník osloví své spokojené zákazníky, poukáže na své nové možnosti, požádá je o recenzi (která není samozřejmostí) a nabídne za ni určitý bonus.

    Jinak tomu ale je, žádám-li neosobně každého a především, nabízím-li odměnu za kladnou recenzi. Její věrohodnost je rovná nule.

  2. 16. října 2013 (12.00)

    Souhlasím s Vámi. On je určitý problém i v tom, že podnikatelské prostředí u nás je stále ještě, svým způsobem, mladé.
    Možná to zní více než 20 let od listopadu ´89 divně, ale je to tak. Zejména pokud porovnáváme se zahraničím. A některé, řekněme zlozvyky, z dob minulých jsou v lidech pořád zažrané.
    Když nakupuji přes internet u nás, tak mě paradoxně zase tak moc nezajímají různá hodnocení, ale dívám se, jestli webová stránka existuje alespoň rok a má stabilního majitele či provozovatele.
    Pokud kupuji v zahraničí, dívám se na hodnocení firmy.
    A to při tom u nás nakupuji nejvíce pro sebe a v řádech sto a tisícikorun a v zahraničí pak některé služby dodávané subdodavateli pro své klienty ve stejných číslech ale v dolarech.
    On je opravdu v té době existence rozdíl. Není možné porovnat Heureku fungující od roku 2010 s BBB, který funguje od roku 1912.
    Tím nemám nic proti Heurce, ale prostě zneužít jde vše.

  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: