Úvodní stránka > Z domova > Policie pomo pije

Policie pomo pije

18. listopadu 2013 Napsat komentář Go to comments

PomoSeveroceskeNěkdo možná zná řadu švédských detektivních románů, kterou spojuje postava komisaře Martina Becka. V rané pubertě jsem je poměrně rád četl a i dnes se do některé z nich začtu s chutí.

Kniha s názvem uvedeným v nadpisu mě vždy dostala tím, že jsem nevěděl, proč je název takový jaký je. Originální název – Polis, polis, potatismos! (doslova Policie, policie, bramborová kaše) prý vychází z části románu, kde se dva líní policisté místo práce ládují hot-dogem s bramborovou kaší a malé dítě po nich pokřikuje uvedenou větu. U nás použitý název odkazuje na limonádu Pomo a nejlépe to vyřešili anglicky hovořící překladatelé, názvem Vražda v hotelu Savoy.

Ale dnes se nechci bavit o knihách. Spíš o tom, že policie každý den ukazuje nejen svojí totální neschopnost, ale i zbytečnost a ještě má tu nebetyčnou drzost tvrdit, že potřebuje posílit. Otázkou pak zůstává neustávající snaha o její posilování.

Přestavte si, že máte spor se sousedem. Spor, který se táhne kolem devíti let. Popisovat ho nebudu, můžete se sami podívat na krátké video na webu České televize. (pokud se nenačte konkrétní video, vyberte v nabídce „Události v regionech (Praha),“ 15.11.2013 v 18:00 hod., čas 17:20 – Sousedský spor vyvrcholil zbouráním části domu)

Zarazilo mě, že policie již v minulosti proti tomu, kdo chtěl bourat cizí dům zasáhla a nyní se zmohla jen na to, čemu se říká „Čumět jak péro z gauče.

Skutečně nevím, jak by policisté jednali v případě, že na místě majitelky domu, která téměř prosí o pomoc, bych byl já a pouze jim oznámil, že pokud nezakročí, budu bránit svůj majetek za pomoci legálně držené střelné zbraně. Nejspíš bych byl zadržen jako zvlášť nebezpečný pachatel trestné činnosti.

Ale abych jen neukazoval na to, že policie není aktivní. Jindy je tak aktivní, že mi připadá až radioaktivní.

Paní Lucii Paceltovou asi neznáte. Ani já jsem o ní donedávna nic nevěděl. Je ilustrátorka. Píšící ilustrátorka, jak uvádí na svém webu.

Nejspíš o ní nevíte, možná proto že jsem na jejím webu nenašel žádné informace o tom, že by byl vytvořen za přispění EU a podobné plky. Živí se tím co umí a co jí baví. A taky si píše blog.

Na ten nyní párkrát odkážu.

Paní Paceltová v červenci na svém blogu zveřejnila článek s názvem Můj pes kousl naše miminko. V článku autorka popisuje příhodu, která se asi stala v každé rodině, kde je doma pes a dítě. Na mě článek působil jako zajímavá příhoda s rozumným závěrem.

(Mimochodem, když jsem byl malý, měli jsme kočku. Když jsem jednou přišel s brekem, že mě poškrábala, dostal jsem jednoduše na prdel. Moje matka měla pravdu. Kočka si fakt nezačala.)

Jaké asi muselo být překvapení autorky, když jí přišlo předvolání na „sociálku.“ Nepletete se, policie uvedený článek vyhodnotila jako nutnost podnětu na úřad šikanující rodiče, kteří nepřistupují ke svým dětem, tak jak si myslí úředníci, že je to správné. Mrkněte sami na článek Vzkaz policii ohledně blogu Můj pes kousl naše miminko.

Co je ovšem nejzajímavější je to, že, podle dalšího autorčina článku tak bylo učiněno na základě udání.

Hodně zajímavá práce policie, nezdá se vám? Když nějaký zapšklý anonym, který nepochopil psaný text něco „napráská“ tak se mohou přetrhnout, aniž by si onen článek přečetli (i když pochybuji, že by mu porozuměli). Když se ničí cizí majetek, tak čumí jak to péro z gauče.

Tento sbor ozbrojených opičáků, který bezchybně zvládá asi jen šikanování na základě udání od nějakého blba a splnění kvóty pokut při dopravně-buzeračních akcích neustále pokřikuje, že je nutno zvýšit jejich pravomoc, finanční zabezpečení a zvýšit jejich počet.

To vše v zemi, která patří mezi nejprofízlovanější v Evropě (v roce 2012 jsme v počtu policistů na obyvatele byli v EU na 5. místě).

Místo snížení stavu a donucení těch co zůstanou aby skutečně něco dělali.

Zajisté věřím, že mezi policajty jsou i ti, kteří něco umí a odvádí dobrou práci. Ale dva výše uvedené příklady o nich nejsou. Ty ukazují spíše tu většinu. Protože kdyby většina taková nebyla, tak není nutné přijímat nějaká opatření a být policejním státem.

V úvodu jsem připomněl knihu Policie pomo pije. Jako detektivka to bylo hezké čtení. Jenže my bohužel žijeme v realitě.

  1. Zatím nemáte žádné komentáře.
  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

