Úvodní stránka > Různé > A vyplatí nás šestého…

A vyplatí nás šestého…

dsc_2300pTak mi zase po nějaké době přišel spam. Normálně je vyhazuju, ale tenhle mi nabízel peníze.

Ne že by ty ostatní byly jiné, buď prachy nabízí a nebo je chtějí za něco co prostě musím mít. Ale tenhle mi nepsal ani pan Wong z banky kde na mě čeká dědictví zesnulého naftového magnáta a ani to nebyla nabídka úžasného přípravku, který při předávkování zajistí penis velikosti minimálně bílé velryby.

Pozvali mě k průzkumu. Průzkum se týkal reklamy. To mě právě zaujalo. Je to už dlouho, krátce po vysoké škole, kdy jsem se o reklamu zajímal a pomáhal rozjet jednu reklamní agenturu. Dnes se sice transformovala na výrobnu reklamních předmětů a živí jí vlastní tiskárna a několik sportovních středisek, ale tehdy to byla reklamka se vším všudy. Včetně výroby televizní reklamy.
Inu, proč se tedy do průzkumu nezapojit.

A navštívil jsem stránku allencuestas.com.

To jsem si dal. Polofunkční web a navíc jeho vzhled způsobil, že ve mně zahlodala pochybnost. Na podvody mívám čich. A tak jsem si řekl že se na to kapičku podívám.

Allencuestas1

Na webu allencuestas.com se zaregistrujete a máte možnost sledovat reklamní videa. Po shlédnutí videa vyplníte krátký dotazník a přičte se vám odměna. Celá 3 eura. Každý den je nabízeno pět videí, takže si vyděláte každý den 15 euro, které se přičtou na váš uživatelský účet. A vyplatí vás po dosažení 300 euro.

To je docela lákavé. Tedy, jak pro koho. Pokud jste pablb co si myslí, že vydělá za nic, pak je to volba právě pro vás. Sice asi nic nedostanete, ale můžete obviňovat ty, kteří váš zaručený výdělek kritizují, že jsou negativní.

Ale podívejme se na to, co mě k této skepsi vede.

Pokud budu na uvedené stránce hledat kdo je vlastně jejím provozovatelem – nedozvím se to. Anonymně registrovaná doména viz odkaz, nám toho moc neřekne.
To ale nemusí být zase tak divné. Dost firem registruje doménu přes prostředníka, zadají to třeba své divizi internetové propagace.
Věřme tomu že je allencuestas.com takový gigant a přejděme to.

Co se vlastně v dotaznících zjišťuje?

Zde je český seznam dotazů a možností jak na ně odpovědět. Vaše sebevědomí je umocněno i tím, že videům hodnocením dokonce přidělujete body. Omluvte místy nepřesný překlad ze španělského originálu.

1) Líbilo se vám promo video?

  • Ano líbilo (10 bodů)
  • Video bylo dobré (8 bodů)
  • Video bylo dobré, ale nelíbilo se mi hodně (6 bodů)
  • Video bylo nezajímavé (4 body)
  • Video bylo hrozné (2 body)

2) V jakém okamžiku se pochopili, co je inzerováno ve videu?

  • Okamžitě.
  • Ve třetině videa
  • V polovině
  • Na konci videa
  • Nechápu co je prezentováno

3) Do jaké míry bylo zajímavé video?
0 až 10 (10=zajímavé , 0= nudné)

4) Rychlost 10 snímků videa.
0 až 10

5) Do jaké míry bylo video originálni?
0 až 10

6) Připomíná promo video některá jiné propagační videa?

  • Ne, toto video je jedinečné
  • Stejně jako ostatní reklamy
  • Stejné jao ostatní propagační videa

7) Vzbudil výrobek nebo služba v propagačním videu váš zájem?

  • Mám velký zájem
  • Výrobek mě zaujal;
  • Zaujal mě trochu;
  • Výrobek nevzbudil můj zájem

8) Změnili jste svůj názor na výrobek nebo službu, poté, co jste viděl promo video?

  • Ano, pozitivně
  • Můj názor se nezměnil
  • Můj názor se zhoršila

9) Mohl by být výrobek nabo služba inzerovaná v propagačním videu užitečný pro vás, vaše známé nebo přátelé?

  • Mohl by to být užitečný pro mě
  • Může být užitečný pro mě a mé známé či přátele
  • Může být užitečné jen pro známé nebo přátele
  • Výrobek nebo služba mě nezajímá

10) Jaký je váš názor na videa virální reklamu?

  • Myslím, že pozitivní
  • Neutrální
  • Negativní

11) Je video humorné? Je v reklamě humor užitečný?
1-5 ohodnoťe jak zabavné bylo video

12) Jaká je nejvhodnější délka videoklipů a reklam?

  • 20 sekund
  • 30 sekund
  • 40 sekund
  • 1 minuta
  • 2 minuty
  • 4 minuty
  • 5 minut

13) Jak často se díváte na televizi?

  • Celý den. TV je zapnutá téměř vždy
  • Ne více než 30 minut denně
  • 30 minut až 1 hodinu denně
  • TV sleduji 2 – 3 hodiny denně
  • Sleduji TV 3-5 hodin denně
  • Sleduji televizi několikrát týdně
  • Jednou za měsíc a méně
  • Zřídka sleduji televizi
  • Nemám televizi

14) Videa v internetové reklamě vzbuzují mou pozornost?

  • Ano
  • Někdy
  • Velkmi zřídka
  • Ne

 

Pro někoho mohou dotazy vypadat erudovaně. Získá možná i pocit určité důležitosti. Vždyť spolurozhoduje například o videu velké banky, nadnárodní společnosti a podobně. Je tomu tak ale opravdu?

Co by mělo každého zarazit je fakt, že se můžete registrovat odkudkoli ze světa. Jenže reklamy jsou koncipovány pro španělsky hovořící publikum. Někde jsou pro jistotu i titulky. Španělské. A osobně dost pochybuji, že například argentinská banka Banco Galicia a nebo, opět argentinská, pro změnu telekomunikační společnost Fibertel se zajímají o to, jak jejich reklama působí na respondenty z ČR.

Skutečně ti lidé myslí, že hodnotí reklamy pro tyto velké firmy?

Náhled přehledu hodocení zde:

Allencuestas1png

Skutečnost je taková, že si firmy opravdu dělají průzkumy reklam než je, jak se říká, vypustí do světa. Ale vzorek respondentů se vybírá velice pečlivě. Ne tedy tak, že se několika blbům vkydne pár éček a oni odpoví na několik tupých otázek.

Právě tato skutečnost by měla být pro každého určitým varováním.

Bohužel naivní a hloupí lidé skočí na jakýkoli špek podvodníka, který jim bude tvrdit, že vlastně za nic dostanou vše. Většina zastánců a fanatických příznivců tohoto „výdělku“ podle všeho patří mezi nízkopříjmové skupiny lidí, kteří se chytají jakéhokoli stébla, které jim nabídne peníze za pár minut primitivní činnosti.

A pokud k tomu přidáme ten fakt, že výplatní minimum 300,- euro je podle současného kurzu něco přes 8 tisíc korun, tak se jim zatmí před očima.

Podle skupiny tuzemských příznivců webu allencuestas.com je dnes výplatní den. Tak uvidíme, jak se budou chlubit svým výdělkem.

No výdělkem. Kdo vydělá určitě si povíme v dalším článku. A také o tom, jaké se k tomu používají praktiky.

 

 

 

  1. 06. Srpen 2014 (7.20)

    Moc dobrý článek, přidal jsem na něj odkaz do toho svého http://profitujte.cz/?p=483

    • 06. Srpen 2014 (7.42)

      Díky. Ale pokračování bude ještě výživnější.

  2. Jana Soukalová
    06. Srpen 2014 (9.29)

    Konečně trochu zdravé kritiky a posouzení. Snad i těm trochu vnímavějším to otevře oči

    • 06. Srpen 2014 (9.39)

      Sakra, Vy jste teda optimistka.
      Když vydržíte k pokračování, tak Vám možná optimismu ubude.
      Ale něco Vám prozradím už teď. Kdo má na očích klapky, může je klidně vykulit jak chce, ale přes ty klapky nedosáhnou.

  3. Jana Soukalová
    06. Srpen 2014 (10.04)

    To sice ne, ale když se o takovýchto společnostech bude více mluvit a psát, je to stále lepší, než nynější trend stádování ve skupinách na facebooku. A je většině v podstatě jedno, zda-li je někdo oblbuje, či ne. A že toho ti správci skupin řádně využívají !!!

    • 06. Srpen 2014 (13.45)

      Víte, ten první článek je takový veselý. I ten co k tématu vyjde jako pokračování o půlnoci ještě může vzbudit pobavení nad lidskou naivitou. Ale ten třetí co vyjde potom, tak ten už ne. Ten už se, slovy Járy Cimrmana, „nezakecá„. Ten totiž bude o sviních…

      • 06. Srpen 2014 (18.13)

        Tak na ten o sviních se těším nejvíc

  1. 06. Srpen 2014 (7.15)
  2. 08. Srpen 2014 (0.01)

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: