Úvodní stránka > Ze zahraničí > Nedělejte ze mě blbce!

Nedělejte ze mě blbce!

muzNevím, jestli jsem to někde psal, je možné, že ano, že se nechci vyjadřovat k situaci na Ukrajině. Důvod je jednoduchý, nehodlám ze sebe dělat idiota, od toho jsou jiní.
Mám nějaké objektivní informace? Byl jsem se tam podívat? Mluvil jsem tam s obyčejnými lidmi?
No to víte, že nemluvil a veškeré informace mám zprostředkované a těžko ověřitelné.
Není tedy možné s čistým svědomím říci – tohle je agresor a tohle ne. Jednoduše nevím.

Je sice pravdou, že je dost a dost blogů, které mají zcela zaručené informace, ale pokud se budu hodně brzdit, působí na mě spíš úsměvně. Tyto zaručené články nemohou rozumnému člověku snad stát ani za reakci.
Takové informace naleznete porůznu. Ať již na baště milců totality, blogu známého dysgrafika a zřejmě duševně nemocného Vlka, tak i na jinak seriózních blozích (bohužel i na blogu „Pana Bavora,“ který mám jinak celkem rád, byť s autorem a místním obecenstvem bych se asi ideologicky neshodl. Přetisky z ruských serverů skutečně nemohu za objektivní považovat.).

Nechtěl jsem se k situaci vyjadřovat i z jiného důvodu. Ani rusáky a ani ukrajince jednoduše nemusím.
Už můj pradědeček, který Rusko poznal jako legionář říkal, že Rusové jsou milí a srdeční lidé. Pokud jich není víc než dva, pak se k nim není radno otočit zády.
Já osobně navštívil tehdejší SSSR ještě jako náctiletý a pamatuji si z výkladní skříně – Moskvy hlavně nepořádek a prvního žebráka, kterého jsem v životě viděl.

Pokud jde o Ukrajince, pak vycházím ze zkušeností kamaráda, který má menší stavební firmu, kolem stovky lidí. Říká, že není tak velký, aby riskoval odfláknutou práci, aby si mohl dovolit zaměstnávat „účka.“ A věřím, že by to udělal rád, kaček je vždycky málo.

Z výše uvedeného je poměrně jasné, že se asi nebudu zastávat ani jedné strany. Oba národy mi připadají těžce nacionalistické a nabubřelé.

Pokud tedy mám nějaké váhy, jejich jazýček může jen těžko naklonit moje láska k některé straně. Ale něco ho naklonit může zcela jistě. Pokud se ze mě někdo snaží dělat blbce a myslí si, že jsem na tom s hlavou stejně blbě jako on.

Včera jsem v RSS čtečce nalezl aktualitu s názvem „Vzpouru branců v Kyjevě prý vyprovokovala ruská agentka.

V této zprávě, odkazující i na web ukrajinské informační agentury Unian,  se dozvíme, že úterní protesty branců z Národní gardy v Kyjevě byly vyprovokovány ruskou agentkou. Přečíst si to můžete sami. Vidět jí můžete napravo.

Ruská agentka?

Ruská agentka?

Jenže informace pokračuje a nevím, zda se mám smát a nebo ne. Skutečně si ukrajinská média myslí, že svět je plný hňupů?

Ok, možná nějaká agentka vzpouru vyprovokovala, ale tahle? To co ona stihla ve svých 25 letech totiž nezvládl snad ani Jára Cimrman.

Podle ukrajinských žurnalistů totiž tato „agentka“ které je 25 let stihla ve svém věku následující:

  • vystudovala univerzitu
  • vdala se
  • stala se matkou
  • vstoupila do armády, kde se stala spojařskou elitní výsadkové brigády
  • vstoupila do organizace pravoslavných fašistů-výsadkářů „Beránci modrého nebe“
  • odešla z armády
  • vstoupila do tajné služby FSB

No a pochopitelně vyprovokovala úterní protesty.

Nezlobte se na mě. Ale tohle může napsat jen totální trotl. Pokud si snad myslíte, že tohle CV je reálné, tak vřele doporučuji navštívit dr. Chocholouška.

No a pro mě je to soukromé skóre 1:0 a rozhodně ne pro Ukrajinu. Kdyby na tom záleželo.

Pro ty, co by snad té zprávě věřili mám pak něco hudby na víkend.

 

  1. oldwomen
    25. října 2014 (0.04)

    Bylo mi dvanáct a Sovětský Svaz byl náš vzor. Byla jsem premiantka a byla jsem odměněna měsíčním (!!!) poznávacím zájezdem po Ukrajině. Kyjev, Oděsa, Jalta, Sinferopol, samo i den v Artěku. Dodnes si pamatuji šok z oděské cukrárny, tolik druhů a takové množství karamel a čokoládových bonbonů jsem do té doby neviděla. A na ještě větší šok z žebráka sedícího na zemi pod stromem před onou cukrárnou. Vypadal jak mužik od Tolstého. Bílá brada, rubaška i s vyšíváním kolem krku a légy, „jezdecké“ kalhoty, vysoké boty. Velice poučný zájezd to byl. I když asi jinak, než organizátor a dárce asi zamýšlel. Husák se na Hradě teprve zabydloval.
    Osobně se také odmítám k událostem na Ukrajině vyjadřovat. Výjimky jsem udělala dvě. Jednu u sebe na blogu, kde jsem jednou větou komentovala tehdy žhavý Majdan a jednu v úzkém kruhu znalých mimo virtuální prostor. Blogerské negrafomanské počiny na toto téma sem tam čtu, ale nijak nekomentuji.
    Petře, všiml jste si ale, jak profesionální novináři zdatně masírují mozky p.t.čtenářstva? Pepíček Goebelsů by zíral, jaké má pilné následníky.

  2. 25. listopadu 2014 (22.21)

    Musím zareagovat. Je mi jasné, že zdroje z ruských serverů nejsou jediná pravda, ale je to právě to, čím se vyvažuje ta tisková propaganda v Zemích Koruny České. A rozumný člověk si to vždy přebere. Už jsem to někomu i psal, že nikdy jsem se tak nezajímal o Rusko a Čínu jako poslední rok. Není to moje vina. A nebo je to moje vina v tom, že nemám rád jednostrannou informovací nátlakovou akci. Nejmocnější zbraní člověka je myslící mozek. A já se snažím tuto zbraň používat.

    • 26. listopadu 2014 (15.07)

      Dovolím si podotek. Použití mozku v tomto případě nespočívá jen ve vyhledání informací z jiných zdrojů, ale i v zamyšlení se nad svobodu informací v tom kterém zdroji.

  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

