Úvodní stránka > Z domova > Policejní brutalita a nebo nepovedená provokace?

Policejní brutalita a nebo nepovedená provokace?

19. listopadu 2014 Napsat komentář Go to comments

vlcsnap-00004Domnívám se, že zcela jistě nemohu být označen za příznivce policistů. Stačí namátkou nahlédnout na některé mé články z dřívějška, například „Blb? Úchyl? Ale ne, jen policista.“ nebo „Nejlepší kamarád pro vaše dítě? No přeci strejda bengo!“ Některé další jistě naleznete sami.

Jenže není všechno černobílé. A tak jsem odněkud dostal odkaz na video, které přikládám níže. Je dlouhé půl hodiny, tak ho snad vydržíte sledovat.
Má poetický název „Konec ideí vážení občane – brutální zásah proti Věře Řezníčkové.“
Osobně ovšem celou zaznamenanou situaci považuji za obyčejnou sprostou provokaci a kolotočářku Řezníčkovou za jakýsi hysterický hybrid provokatéra, demagoga a obyčejné blbky.

Teď se mrkněte na video s úchvatným divadelním zakončením hlavní protagonistky na konci. O tom, proč jí považuji za divadelnici si povíme také později.

O celém incidentu se domnívám, že šlo o předem připravenou provokaci vůči policistům. A navíc hodně blbě.

Podívejme se tedy na pár zajímavostí.

Nejprve musím konstatovat, že pro mě je hlavní protagonistka Řezníčková krajně nedůvěryhodnou osobou.

Tato uřvaná ženská je totiž jednou ze zakladatelek tzv. Holešovské výzvy. O této bandě idiotů jsem již psal v březnu 2012 v článku „Nevábný kompot.
Možná i proto jsem v onom „incidentu“ tak nějak tušil nějaké svinstvo. Řezníčková (vystupováním spíše řeznice) je na stránkách oné partičky kolem zneuznaného hledače pokladů Popelky uvedena jako zástupce pro Prahu a Středočeský kraj (upřímnou soustrast Pražáci).

Další aktéři jsou jakýsi Slovák, který vypadá jako vysloužilý esenbák, pracovně ho nazývám „Kožená bunda,“ přemoudřelá Slovenka která má plná ústa nesmyslů (pracovně „Marfuša“) a rádoby tajuplný kameraman (pracovně „STB“). Ti nás zatím nezajímají.

trio

Důležité je, uvědomit si, kde k provokaci Řezníčkové došlo. Pražáci ví, ale je třeba to přiblížit i těm, kteří z Prahy nejsou a kterých bude víc.

Pro určení místa je možné použít právě zmíněné video. V čase (časy nemusí zcela přesně odpovídat videu na YouTube, pracoval jsem se staženou kopií) 1:08 je zřetelně vidět restaurace U císařů. Pokud si jí najdeme na internetu, zjistíme i její adresu – Loretánská 175/5.

A nyní již můžeme mrknout na mapy Google zde. Jednoduše nalezneme místo incidentu, ale i to, že již samotný fakt, že se Řezníčková dostala autem na ono místo znamená, že porušila dopravní předpisy. Odkaz vede na mapu, kde je možné si prohlédnout po kliknutí na označení počátku pěší zóny to, že tam opravdu příslušné označení je, včetně vyznačení povoleného vjezdu.

Co mě dále zarazilo je samotný počátek videa. Kožená bunda s Marfušou a STB jsou natáčeni při chůzi. Jen natáčeni. Žádný rozhovor, záběr na památky, jen na ono trio.
Tak rozhodně běžné natáčení turisty nevypadá, nemyslíte?
Tak to trvá téměř dvě minuty až k času cca 1:50 kdy je zaostřeno na auto s Řezníčkovou.
Zde je možné si všimnout i to, že provokatérka sedí v autě jako puk a jen trio a kameraman přijde k vozu, začne kolotočářsky povykovat. Upřímně už z toho jejího tónu se mi dělá blbě.

Následuje kolovrátek Řezníčkové, které sekundují jak Kožená bunda tak Marfuša. Celé trio by zasluhovalo za svoje demagogie pár facek. Zejména kydy Marfuši o mezinárodních dohodách a podobně.

Nikdo z onoho spolku nedokáže pochopit, že jim nikdo nezakazuje šířit petici, ale vjezd autem. Pokud je někde nějaké ohlášené shromáždění, je, myslím si, bezpečnostní akce na místě. Co kdyby tam vjela blbka jako Řezníčková, že?
Kdyby slovenští přicmrndánkové čapli stolek do rukou a odnesli ho tam, mohlo být vše ok, ale to evidentně cílem nebylo. Cílem bylo vyprovokovat policii.

Ač nemám policajty v lásce, tak je obdivuji. Od začátku vyřvávání demagogií Řezníčkovou a nebo slovenským duem až po provedení zákroku, na který byla mimochodem několikrát upozorněna, uběhlo kolem dvaceti minut. Skutečně obdivuji jejich trpělivost. Já na jejich místě bych tak klidný nebyl.
Samotný zákrok mi připadal korektně provedený, a pokud se provokatérce něco stalo, může si za to sama.

Když poté Řezníčková tzv. omdlela, tak mě docela zaujal Kožená bunda. Všimněte si jeho chování. Jsem sám komu připadá, že to čekal a je s výsledkem spokojený?
(Podle informací z několika zdrojů po převozu do nemocnice Řezníčková údajně odmítla ošetření a odešla, nejspíš si potřebovala dát po hereckém výkonu cigárko.)

Nicméně provokace se nepovedla.

Přestože se na okamžitě video objevilo na řadě kontroverzních webů, například zde, zde a nebo zde a i někteří pomatenci jako blogerka Holotová ho využili.

Jenže lidé kolem holešovské výzvy či kdo za provokací stojí, nepočítali s jistým právním povědomím diváků, kteří pochopili, že dáma od kolotočů je magor. Je to ostatně vidět i v komentářích u uvedených odkazů a i jinde.

Kdyby mi někdo řekl, že se zastanu policistů, nevěřil bych. Kdyby mi někdo řekl, že napíšu tento článek, kde smeknu před profesionalitou policistů, nevěřil bych mu také.
Ale je důležité na provokatéry typu Řezníčkové upozornit. Jsou víc nebezpeční, než si můžeme myslet.

Závěrem bych rád dodal, že v případě, že by bylo video na YouTube nějak kráceno, mám k dispozici jeho kompletní kopii. To víte, sebrance kolem Holešovské výzvy nevěřím ani pozdrav.

 

 

  1. Jirka
    19. listopadu 2014 (17.41)

    Přestřelil jste. Paní Řezníčková je slušná žena, politička, které policejní zvůle zabránila provést petici. To budou muset mezinárodní soudy jasně konstatovat.

    • 19. listopadu 2014 (18.54)

      Upřímně? Paní Řezníčková je hysterka a provokatérka. A když jsem začal hledat jaká že to je politička, zjistil jsem, že na ní stoprocentně platí to, co jsem kdysi psal o holešovské výzvě.
      Ale jinak děkuji za komentář.

      • Jan
        20. listopadu 2014 (21.08)

        Ten koment Jirky, 🙂 tak srdečně jsem se dlouho ničemu nezasmál 🙂 🙂 Už se těším na ty „mezinárodní soudy“ 🙂

      • 20. listopadu 2014 (22.41)

        Jojo, já taky, jenže na druhou stranu mi tu vyvstal problém. Co když to Jirka myslel vážně. Co když se vážně domnívá, že Řezníčková je, jak píše „slušná žena, politička.“
        No na zítra, dnes jsem nestíhal, snad o té političce něco vyhledám…

  2. čtenář
    20. listopadu 2014 (9.26)

    Petře,
    naprosto perfektně popsaná celá událost,proč jste tento text nevložil k panu Bavorovi?

    • 20. listopadu 2014 (9.36)

      Inu, nejspíš proto, že jsem to napsal na svůj blog. A za komentář díky.

      • čtenář
        20. listopadu 2014 (9.43)

        aha,já jen,že by to bylo kvalitní doplnění celé té diskuze u pana Bavora,stačil by jenom začátek aby si tento text přišli přečíst i další lidé.

      • 20. listopadu 2014 (9.52)

        To je možné, ale nyní to tam vkládat již, přirozeně, nebudu. Už proto, že příslušné vlákno je docela hodně zanořeno.

  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

