Úvodní stránka > Z domova > Jak uvažuje socialista

Jak uvažuje socialista

teslalogoVždycky jsem se domníval, že socialisté a vůbec levice jako taková není normální. Buď je v mládí hodně mlátili po hlavinkách a nebo je to prostě nějaká charakterová úchylka. A opět se mi to potvrdilo.

Na internetu jsem se dočetl, že si náměstek primátora Ústí nad Labem Martin Hausenblas pořídil elektromobil Tesla (test vozu naleznete například zde). A že ho používá i pro služební jízdy.

Jenže stalo se to, že si jednou auto dobil na magistrátu. A spustily se hromy a blesky. Respektive socialista, takto bývalý předseda ODS v Ústí a poslanec Radim Holeček prohlásil, že

Je to nešťastné. A fakt, že takové elektroauto má pouze on, dělá dojem nadřazenosti. On tvrdí, že je to vize budoucnosti, lidé taková auta budou mít. Ale ať se kouknu nalevo nebo napravo, takové auto má jen on.

zdroj

Holeček asi nepřemýšlí hlavou. A nebo ano, ale socialistickou hlavou.

Měl by si uvědomit několik skutečností. Jednak si Hausenblas pořídil auto za svoje peníze. Je to sice třímilionová legrácka, ale Hausenblas je úspěšný podnikatel. To, že na to pan Holeček nemá a závidí cizí peníze je čistě jeho věc a měl by se v klidu užírat doma a v tichosti. Myslím, že doba, kdy měl každý stodvacítku a záviděli jim snad jen ti se stopětkou již minula.

Navíc by si měl socialista Holeček uvědomit, že Hausenblasovo vlastnictví a používání Tesly není jen ježdění s autem.

Jak se můžete z odkazu výše dozvědět, Hausenblas požádal magistrát o zřízení nabíjecí stanice ve veřejných garážích magistrátu. Stála magistrát tři a půl tisíce korun.

Výsledkem je to, že i pro ostatní majitele elektromobilů vzniklo nové místo, kde mohou dobít svůj vůz.

Navíc ovšem, díky tomu, že Hausenblas používá Teslu pro služební jízdy, není nutné pro něj držet nárokový služební automobil, tedy platit měsíčně 12 či 13 tisíc leasingu a benzín.

To se za tři a půl tisícovou investici asi vyplatí.

Je to i ukázka toho, že luxusní zboží a jeho vlastnictví bohatými lidmi je zdrojem pokroku, i když to socialisté neradi slyší.

Kdysi bylo pouhé vlastnictví automobilu luxusem. Dnes samozřejmostí za kterou rozhodně neděkujeme socialistickému režimu.

Hausenblasova Tesla tak přinesla minimálně další možnost dobít si elektromobil v Ústí nad Labem. Pokud tedy socialisticky myslícím pošukům nestačí výrazné, prakticky stoprocentní, snížení nákladů magistrátu na cesty náměstka primátora.

Vím. Nestačí. Nejlepší je totiž to, když sousedovi koza chcípne…

Advertisements
  1. 23. ledna 2015 (17.25)

    Nemáme auto, tudíž čím jezdí pan Holeček? Nalevo ani napravo elektroauta nevidí, protože dobíjecích stanic je jak šafránu, což i já, pěšák, vím, je jeden z hlavních důvodů proti koupi. Prospět občanům za pouhé 3,5 tisíce? není to málo? kdyby to bylo za 350tisíc, to by byla jiná (zvl. kdyby se na tom další „přiživili“). Jestli on, p.Hausenblas – vlastně není „marketingově“ uplacen, aby za peníze města propagoval – p.Holečka a spolunerozumníky nenapadlo? Je přeci jasné, že musí sestřelit někoho (každého), kdo by mohl (nedej Bože) ukázat, že rozpočty pro úřednictvo jdou snížit. Uznejte, kam by pošli – hmm, pardon, došli. PS: doba, kdy si záviděli, minula – i Vy optimisto 🙂

  2. Báša
    23. ledna 2015 (18.21)

    Mno… zkusím to rozdělit.
    1. Elektromobil není nic zeleného, Teslu nevyjímaje. Nevím, co je zeleného na tom, mít v autě půl tuny těžkých kovů (za cenu 2/3 ceny toho vozu) s životností 3 roky (a čím rychleji je baterie možno nabíjet, tím kratší je životnost), při jejichž rafinaci bylo spotřebováno víc energie, než to auto kdy vydá. Nehledě na to, že navíc jsou zde ještě ty klasické negativní externality, jen ten výfuk prostě není na tom autě ale v severních Čechách.

    2. Celkový výkon toho auta je 350kW. Domníváte se, že si onen onan tu eletriku pro nabíjení platí? Já ne. Také si myslím, že si nechává proplácet náklady na referentské vozidlo. Nevím jak jemu, ale mně se auto za půl mega se spotřebou 9,5/100 u soukromé firmy takto zaplatilo za necelý rok, takže se domnívám, že k žádné úspoře nedošlo a pokud ano, nebyla na straně magistrátu. Ale udělali něco pro lidi a je to zelený a na to vohnouti (co nemají elektromobily a slovo externalita považují za něco ze zabíjačky) slyšej.

    3. Holeček je kikot tak jako tak a dalších důkazů netřeba.

    • 23. ledna 2015 (22.18)

      Díky za komentář, jen trochu upřesním.
      Článek není propagací „zeleného“ ježdění. Ale je pravdou, že Tesla je jeho skutečným průkopníkem a třeba na baterie dává záruku 8 let. Myslím, že tedy vydrží nejen déle než tři, ale i déle než oněch 8.

      Pokud jde o dobíjení pak odpověď naleznete v odkázaném článku (u citátu). Kritizováno bylo právě jen jedno nabití, kdy Tesla za den najezdila tolik, že potřebovala dobít, aby majitel mohl jet z práce domů. Jak i sám Hausenblas říká, nabíjí si auto doma, čemuž věřím a ani se tomu nedivím. Výkon auta, jak píšete, je sice 350 kW (což závidím jako prase, mám v ocelovém oři jen něco přes 200 kW), ale kapacita baterií je u nejvyšší verze 85 kWh a spotřeba je 24 kWh na 100 km. To při průměrné ceně 4,75 Kč za kWh je nějakých 400,- Kč za „plnou nádrž“ a nebo taky korunu a 14 haléřů za kilometr.

      A ano, Holeček je vážně to co píšete.

  3. Báša
    24. ledna 2015 (5.43)

    Já děkuji za odpověď. Samozřejmě vím že nejde o zelenou Teslu leč o kkta.
    Jinak, Tesla používá Lithium-Iontové baterie a ty pověsti, že vyvinula a nechala si patentovat metal-air baterie a začne je letos používat, jsou zatím jen pověsti, nehledě na to, že by tam musely být oba druhy páč M-A se nehodí pro nic jiného než ustálenou jízdu s průměrným odběrem. Lepší variantou je Li-Ion ve verzi LiFePO4 ale i tak Tesla motors přiznává problémy. Krom toho jsou v takovém případě potřebné do těch baterek velmi čisté polovodiče a cena (výrobní náročnost) letí nahoru. A také si představte, co se může stát, když s takovým elektrickým křeslem fest havarujete, bo zejména tento druh baterií má poměrně nevhodnou tendenci k vybuchnutí při nešetrném zacházení nebo poruše dobíjení.
    IMHO jde hlavně o počet cyklů a udávaných 8 let je čiré sci-fi, nebo počítají nabíjecí dobu 15-20 hodin, protože současné rychlonabíjení – tedy 90 minut – zkrátí životnost, ať už je jakákoliv, na polovinu a plánovaných 30 minut ty baterky prostě odepíše, v horším případě i s ohňostrojem.
    Co se ceny za km týká, promítněte si do ní cenu auta, nové baterky po dvou až čtyřech letech, škody na životním prostředí při výrobě a její energetickou náročnost, a nutnou investici do infrastruktury a hned to přestane být taková sranda, páč zjistíte, že ty elektrooauta těm ekomilcům platíme my všichni.
    Dobrá legrace taky byla, jak Tesla Motors svého času chtěla k autu dodávat i domácí dok s přístřeškem se střechou z FV panelů na dobíjení na slunci. Asi se slevou pro lidi co dělaj jen noční.

  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: