Úvodní stránka > Z domova > Pif – paf, vol. 2

Pif – paf, vol. 2

police-officer-146438_640Když jsem před pár dny psal článek „Pif – paf,“ který se věnoval tragickým událostem v Uherském Brodě, vyjádřil jsem své obavy před tím, že se brzy najde nějaký, slušně řečeno, politický či úřednický sprosťák, který tuto událost zneužije.

A nebylo třeba čekat příliš dlouho a našel se. Je jím policejní president Tomáš Tuhý.

Po vraždění v Uherském Brodě je podle Tuhého na místě i diskuze o policejních zásahových jednotkách.

Ty nyní působí v osmi za 14 krajů. Například jihomoravská zásahová jednotka se sídlem v Brně zasahuje také ve Zlínském kraji a na Vysočině. Po útoku v Uherském Brodu vznikla diskuze, že by tyto jednotky měly působit ve všech krajích. Tuhý není proti. Na druhé straně ale upozornil, že by zřízení dalších jednotek bylo poměrně nákladné. Podle něj je na vládě, zda by na to uvolnila peníze. Sám si upřednostnil investici do jiné policejní činnosti.

„V první řadě je nutné zvýšit stavy policistů. My to (činnost) zvládáme, ale máme problémy ve službách,“ uvedl Tuhý.

zdroj

Je to takové zvláštní, nemyslíte?

Policie se bije v prsa, jak vše zvládla profesionálně. Vydává i tisková prohlášení, která svým způsobem chtějí, aby je nikdo nekritizoval a její práce se zastává i státní zástupce.

Proč tedy chce vrchní polda více policajtů?

Vysvětlení je pro mě jednoduché. Chtějí ještě víc utáhnout šrouby a buzerovat slušné lidi.

Na výše uvedeném mě zarazilo několik skutečností.

Zmínil jsem tiskové prohlášení. Pochopil bych, kdyby obsahovalo slušně položený požadavek určitého pochopení, že se k věci vyjádří po skončení vyšetřování. Ale toto?

Uvádím jen úvod onoho prohlášení. Jeho vznik považuji za hrubost nejvyššího zrna. Z autora se mi dělá skutečně fyzicky špatně od žaludku.

Důrazná výzva sdělovacím prostředkům

Upusťte od zveřejňování nepravd a spekulaci!

Důrazně žádáme sdělovací prostředky, aby upustily od nevhodných a lživých spekulací a poskytování mediálního prostoru pro vyjádření „anonymních“ odborníků či svědků. Jejich mediální výpovědi se od sebe diametrálně odlišují, a navíc jsou rozdílné i od reálných informací, které má k dispozici Policie ČR a které vyplývají z dosavadního vyšetřování. …

zdroj: Oddělení tisku a prevence Krajského ředitelství policie Zlínského kraje

Dosud jsem se domníval, že policie neřídí to, co jiní říkají. A doufám, že to tak bude i nadále. Kdyby policie informovala veřejnost, nevznikaly by spekulace.

Zajímavá je i názorová flexibilita státního zástupce, který v souvislosti s některými názory, že by oběti šíleného střelce mohly při rychlejším zásahu žít, prohlásil:

„Rád bych dementoval některá tvrzení bulvárních médií, která nevkusně hovoří o tom, že poškození umírali dlouhé desítky minut a nedostalo se jim pomoci. Z toho, co víme z výpovědí svědků, ohledání místa činu a závěrů osmi pitev, zůstává skutečností, že všichni zemřeli prakticky okamžitě. Nikdo nemohl přežívat déle než v řádu několika minut a i to je spíše teoretická otázka. Podstatné je, že nikdo neměl šanci rozsáhlá zranění přežít,“ řekl státní zástupce Roman Kafka v Otázkách Václava Moravce.

zdroj

Zkusím to převrátit.

Umíte si představit, že by tentýž státní zástupce v případě nějakého potenciálního vyšetřování trestného činu obecného ohrožení hovořil v tom smyslu, že se na inkriminovaném místě nikdo nenacházel a ani nemohl nacházet a stíhání proto zastavil? Já těžko.

A přesto i zde je limitem právě ona teoretická rovina.

Pokud k tomu celému přidáme výše uvedený požadavek policejního presidenta v kontrastu s tím, že jsme jednou ze zemí s nejvyšším počtem policistů v přepočtu na obyvatele v EU, tak skutečně nevidím žádné důvody ani ke zvyšování počtu policistů a ani k tomu, že bychom měli policii něco, jak se říká, prominout a nebo jim něco slevit a nebo dokonce tolerovat.

Navýšení počtu policistů nebude k ničemu. Spíš by se mělo dbát na to, aby policie dělala to co dělat má. Tím nemíním buzeraci lidí, vybírání pokut od řidičů, aby se splnil plán a dřepění v kancelářích.

Pomáhat a chránit je tam někde napsáno. Ale k tomu není třeba policejní stát.

Kdy jste naposledy na nějakém skutečně rizikovém místě potkali policajta? Takového co jde pěšky po svém rajónu a dává pozor? Kdy jste třeba zabloudili v cizím městě a věděli jste, že to nebude trvat dlouho a potkáte pochůzkáře, který vám poradí?

Mě se to stalo před Vánoci. Jel jsem za jedním obchodním partnerem, pozval mě do svého nově postaveného domu, a jak to tak bývá, ta čtvrť ještě není zanesena v navigaci. No byl jsem v koncích. A tu jsem uviděl dva četníky na motorkách. Tak jsem se zeptal.

A víte co?

Vysvětlili mi cestu. A pak mě zarazili. Není to tam prý ještě dobře značené a mohl bych zabloudit. Pojedou přede mnou a dovedou mě tam.

Dovedli mě až k odbočce a ještě s úsměvem zamávali. Já nebloudil a oni měli jistotu, že jim v rajónu nezmatkuje řidič a nezpůsobí třeba nehodu.

Ještě bych asi měl doplnit, že to bylo ve Francii.

  1. 02. března 2015 (1.58)

    Ten konec vypadal jako ze k rozumnemu clanku pridavate policejni agitku nebo mozna jen neco na vyvazeni…. a zatim cizina. Tentokrat absolutni souhlas. Namiste by byla

    Durazna vyzva policii CR:

    Upustete od pokusu omezovat svobodu slova. Ze se z medii line kupa sr* je vseobecne znamo a kdyby se dalo spolehnout na pravdivost informaci PCR, malokdo by kecum venoval pozornost.

    • 02. března 2015 (9.54)

      Ode mě agitky fakt nečekejte. 🙂

  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

