Úvodní stránka > Z domova > Nepřítel cestujícího? Drážní odborář.

Nepřítel cestujícího? Drážní odborář.

steam-train-512508_640Nijak jsem se nikdy netajil názorem, že jedni ze skutečných parazitů na pracujících jsou odboráři. Dokonce před nějakými třemi lety jsem se vyjádřil v tom smyslu, že bych se musel stydět sám před sebou, kdybych byl odborářem.

K takové partě vážně patřit nechci.

Prozatím odbory nikdy neudělali nic jiného, než hezké platby bossům, politický vliv a další peníze bossům a tak podobně. A pochopitelně spoustu populistických slov pro své ovečky, bez náznaku řešení, jak jinak. Proto nejsem odborář. Musel bych se za to stydět sám před sebou.

zdroj

Není to tak dlouho, co jsem četl, že odbory, konkrétně železniční, se rozhodli, že musí zhoršit pro cestující kvalitu jízdy vlakem a vytáhnout na to z kapes daňových poplatníků více peněz.

„Je v zájmu železnice, aby příští rok v krajských volbách kandidovali na členy krajských zastupitelstev také železničáři, kteří by hájili zájmy Českých drah,“ citoval odborářský server Obzor předsedu OSŽ Jaroslava Pejšu.
Podle něj je potřeba České dráhy ochránit před soukromými společnostmi. „Stále se ve větší míře snaží ovládnout lukrativní regionální tratě se všemi z toho vyplývajícími důsledky, včetně odlivu zisku do zahraničí,“ uvedl Obzor.

zdroj

Ve zkratce – musíme udělat maximum pro to, abychom neměli konkurenci a mohli se dál rochnit ve svejch dobytčákách.

Je zcela jasné, že ČD, pokud jde o osobní dopravu, nefungují vůbec dobře. Přestože se na svém webu chlubí tím, že za loňský rok byla právě osobní doprava ve ztrátě jen 865 milionů. Pravda, oproti předchozím více než dvěma miliardám to je vítězství, ale jde spíše o vítězství Pyrrhy.

Za této situace drážní odboráři chtějí chránit nefunkční systém a bránit vstupu soukromých přepravců do segmentu, který nějakým způsobem považují za své království.

Odborářům ale ve skutečnosti nejde vůbec o železnici. Jde jim o jejich koryta, o nic jiného.

Pokud by odborářům skutečně šlo o zájmy železnice, pak by konkurenci vítali všemi deseti. Protože na konkurenci vydělá každý.

Nový dopravce musí získat kvalifikované zaměstnance. Jak je lépe přitáhnout k sobě, než nabídnout lepší mzdy, pracovní podmínky, různé benefity a podobně. To se snad odborářským předákům nelíbí? V takovém případě by je měli jejich vlastní lidé hodně rychle vykopat.

Vadí jim snad, že by noví dopravci poskytovali lepší a kvalitnější služby? Možná, ale takový je trh. Pokud nabídnu zákazníkovi něco co není dobré, půjde příště jinam. Vadí to odborářům? Pak nejsou odboráři, ale nešikovní lenoši, co nechtějí zákazníka.

A nebo je snad odborářům proti srsti, že konkurent ČD použije svůj zisk podle svých potřeb? To je přeci logické a mě osobně by bylo docela jedno, kdyby tento podnikatel použil třeba i pětitisícikorunové bankovky jako toaletní papír. Jsou totiž jeho a ať si s nimi dělá co chce. Je to tisíckrát, ne-li vícekrát lepší, než když je osobní doprava dotována z kapes nás všech, i těch co vlakem nejezdí (ne proto, že by byli rozežraní ze svých limuzín, ale třeba nemají na vesnici nádraží).

Nevím, který ze strachu v odborářských hlavách převládá. Možná je to jen něco, možná vše co jsem výše uvedl.

V takovém případě ale odborářům nejde o vůbec žádné zájmy železnice. Jen chtějí zakonzervovat to na co jsou zvyklí. Chtějí aby zaměstnanci železnice neměli žádnou lepší nabídku, chtějí zůstat línými a závistivými vyžírky. Nic jiného mi z jejich postoje neplyne.

Může se tak stát, že železniční osobní doprava bude hledat zdroje i snižováním počtu pracovních míst. Je to logické.

A stejně tak logické je to, že taková redukce se asi odborářských bossů nedotkne.

I to je důvod, proč jsem v tom článku před třemi lety psal to, co jsem psal. Být odborářem, asi bych se vážně nemohl podívat do zrcadla s čistým svědomím.

Článek byl původně zveřejněn v internetovém magazínu Abeceda a naleznete ho na tomto odkazu.

  1. idiotronic
    08. Září 2015 (3.32)

    Pohledem cestujícího mohou být zjištěna i zhoršení dopravy, které odboráři nezpůsobili.
    Zkušenost jsem učinil na cestě z úseku Plzeň hl.n. – Odry, který projíždím již roky, asi dvacetkrát do roka. Nejvýhodnější nástup k cestě na Moravu byl odjezdem z Plzně v
    18.15 hod, odjezd z Prahy rychlíkem s léty se měnícím názvem kategorie IC, EC poslední
    název Ostravan.,odj.19.20. A v červnu 2014, uprostřed roku to přišlo. Ostravan se přejmenoval na Moravan, protože údajně neměl z Olomouce dost cestujících a proto v Olomouci ukončil jízdu. My, kdož jsme pokračovali na lokálky do Suchdola nad Odrou a Studénky jsme ztratili spoj. Sice ,,čistou náhodou“ počal v téže době jezdit spoj Leo Expres, který , na rozdíl od Ostravana vynechával Libeň, Kolin,Pardubice atd, prvně stavěl v Olomouci, pak v Suchdole a Studénce, ale až po odjezdu lokálek, takže mi nebyl nic platný.
    Výsledek: Aby si mohli ,,svobodně“ konkurovat 3 dopravci, doplatí na to zákazník, který musí vyjet z Plzně o hodinu dříve – 17.15 a přidat jeden přestup v Přerově, kde si odčeká tu zmíněnou hodinu. Miliardy, investované do zrychlení koridoru slouží jen dopravcům, zákazník si zrychlení odčeká v Přerově (není tam slyšet nádražní rozhlas, ale to už nám EU nevyřeší). Na trati 270 totiž denně projede 200 vlaků (v sobotu mezi 16-17 hodinou jsem jich napočítal 14, 200 je údaj dopravní kanceláře), takže závory jsou ve Studénce věčně dole, nedávno jsme viděli vedleší efekt s polským kamionem.
    Poslední doporučení: na stránkách
    http://www.zsr.sk
    si fiktivně zajeďte z Bratislavy do Klatov, Domažlic , nebo Chebu. Pojedete výhradně přes Wien, Passau , prostě přes Němeco a Rakousko, protože takový zmatek a pomalé expresy tam prostě nemají. Dokonce i směrovou stanici Brno mi program neumožnil. Různí dopravci si v Německu vzájemně uznávají cestovní doklady.

  1. No trackbacks yet.

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: