Úvodní stránka > Z domova > Na nákupu

Na nákupu

18. listopadu 2016 Napsat komentář Go to comments

Vyrazil jsem 17. listopadu na nákup. Chtěl jsem si koupit nějaké nové zimní boty a bohužel mám poněkud větší číslo a proto musím zkoušet, zkoušet a zkoušet. Navíc jsem si vyhlédl jednu americkou značku, která se ne právě nejlépe shání. Ještě štěstí, že amíci jsou kapku sloni a velké velikosti mají i v obuvi. Měli.

A představte si, v nákupním centru bylo docela plno. Oproti 28. říjnu, kdy bylo povinně zavřeno bylo přímo narváno.

Mám takový zvyk. Když jdu na nějaký nákup zeptám se sousedky, jestli něco nepotřebuje. Není v tom žádný vedlejší úmysl. Té paní je přes osmdesát a považuji to za určitou elementární slušnost. Každý den se potkáváme, žvaníme přes plot a ten nákup je jen maličkost. Ruce mi to neurve.

Byla překvapena. Divila se, že je otevřeno, vždyť přeci nákupy ve svátek zakázali. Nejspíš ale není sama. Ostatně nedávno jsem v televizní anketě viděl, že celá řada lidí nemá zcela jasno, kdy je svět normální a kdy řádí zmrdi. Tedy, kdy je otevřeno a kdy je to zakázáno.

Docela nedávno jsem na toto téma psal. Byl to článek s názvem Konec nákupů. Při té nákupní příležitosti jsem si na něj vzpomněl a také na toho mého známého, kterého jsem v něm zmínil.

Napsal jsem tehdy i toto:

Znám ale člověka, který si tohle nařízení pochvaluje. Má asi patnáct menších prodejen a většina z nich je poblíž těch na které se uvedený zákaz vztahuje. Vždy měl o svátcích zavřeno ale nyní se chystá, že bude mít při svátku všechny otevřené.

Asi týden po 28. říjnu jsem s ním mluvil a ptal se na výsledek. Pochvaloval si. Pár dní před povinnou zavíračkou rozházel různě letáčky s informací, že u něj bude otevřeno celý den. Prý mu obchody skoro vyluxovali. Musí koupit příští svátek větší zásoby. Prodavačky si také nestěžovali. Příplatek je příplatek, a jak mi řekl, i kdyby byl jednou tak velký, tak se to prý sakra vyplatilo. A přibylo i pár lidí co se k němu naučilo do některého z obchodů chodit pravidelně.

Obojí, jak plné nákupní centrum při mém nákupu tak i zkušenost toho známého ukazují jedno. Lidi chtějí dělat to co považují za nejlepší pro sebe. I kdyby se jim nějací troubové tisíckrát snažili namluvit a nebo v tomto případě vnutit, že jsou to oni, kdo ví lépe něž ti obyčejní lidé, co je pro ně nejlepší.


Článek vyšel původně v magazínu Abeceda kde ho naleznete na tomto odkazu.

  1. Zatím nemáte žádné komentáře.
  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

