Sráči

02. prosince 2016 Napsat komentář Go to comments

Tak jsme, ostatně jako každý rok, měli veledůležitou soutěž písničkářek, písňových skupin a písničkářů (všímáte si jak hezky genderově korektně upřednostňuji dámy?) Zlatý slavík.

Překvapivě získal nejvíc hlasů Karel Gott. Upřímně si myslím, že Gott je dobrý zpěvák, ale hlas jsem mu neposlal. Kdyby na mě Zlatý slavík nevykoukl z nějaké reklamy, asi bych ho ani nezaregistroval. Vzpomněl jsem si ale na to, že v loňském roce se umístil na třetím místě zpěvák Tomáš Ortel a bylo z toho haló. Ostatně jsem o tom i psal zde.

Letos zpěvák Ortel získal v Zlatém slavíku ne třetí, ale rovnou druhé místo. Jak jsem to psal v loni?

… Ortela neposlouchám.

Ale jestli jim (tehdejší článek pojednával ještě o panu Konvičkovi, pozn. autora) chcete pomoci, zvednout jim sebevědomí a nahnat fanoušky, tak je zakažte. Suďte a odsuďte. To fungovalo vždy.

Takže se Ortel morálně odsuzoval, byl označován za rasistu a xenofoba tak dlouho, až poskočil v soutěži o místo nahoru.

Dohledal jsem si to co po udělení ceny řekl a bylo to zajímavé.

Mnoho lidí hledá to, co nás rozděluje, než to, co by nás mělo sjednocovat. … Včera jsem hledal recept na žemlovku a budete se divit kolik lidí tam bylo, co tak krásně a skvěle uměli si nadávat kvůli tomu jestli patří do žemlovky rozinky nebo ne. Otázka je, jestli to je v té žemlovce. otázka je, jestli je problém v té žemlovce.

zdroj YouTube.com

Musím znovu připomenout, že rádio má vypínač. Jenže sluníčkoví lidé, kteří „bojují“ proti rasismu patří podle všeho mezi ty, kteří to neví. Zato ale ví, že ta jejich pravda je jediná správná.
Proto například proti Tomáši Ortelovi (ukázku jeho textu naleznete v odkazu výše uvedeného článku) protestoval například autor následujícího textu.

Jeden černej kluk hledal takle šuk
jakou píču vošuká to mu bylo fuk
dal do kapsy love a už si to klove
přímo ven z domu do centra metropole

zdroj
Autorem je cikánský aktivista a zpěvák Radek Banga. Nemyslím, že autor takového textu má nějaké právo kritizovat texty Tomáše Ortela.

Zajímavé je ale něco jiného. Použijte odkaz na zdroj citace. Ta citace je totiž z blogu Lucie Provazníkové, který právě toto kritizuje a který byl smazán. Smazal ho vrchní cenzor blogů na serveru iDnes Patrik Banga. Podobnost jmen není náhodná. Je to bratr Radka Bangy.

V souvislosti se Zlatým Slavíkem na mě vyskočil i jeden tweet. Jakási Anna Vanclová v něm říká následující.

Závěr si může udělat každý sám. Já ale děkuji jak cikánskému zpěvákovi, tak jeho cenzorskému bratrovi a nakonec i Andulce Vanclovic. Vím teď o nich to, že právě oni jsou tím co tak kritizují. A věřím, že by se do krve pohádali i o ty blbý rozinky.


Krátce před tím, než jsem článek odeslal do redakce Abecedy přišla mi reakce na mojí odpověď na výše uvedený tweet. Nedalo mi totiž, abych na něj nezareagoval slovy dětského říkadla „Kdo to říká ten to je, tomu se to rýmuje.

Autorka se mě dotazuje na základě čeho je sráčem bez páteře.

Je těžké pochopit ono nepochopení. Alespoň pro mě. Pana Ortela neposlouchám. Není to prostě moje oblíbená muzika. Nicméně mu dalo hlas jako zpěvákovi 16 432 lidí. A pár desítek či kolik lidí bylo v sále, mu tleskalo a nepatřilo k Bangovic pískající partě.

Nazvat je sráči je stejně dětinské jako moje reakce básničkou.

Jenže já se tímto článkem snažil alespoň naznačit, na rozdíl od výkřiku do digitální tmy „Sráči!“ proč si to o nich myslím. Trochu se ale bojím toho, že právě oni a jim podobní to nikdy nepochopí. Kdyby to totiž pochopili, tak by použili ten vypínač na rádiu a nebo by poslali hlas někomu, kdo by toho co se jim nelíbí poslal o pár míst dolů.

Jejich překvapení, že jiní lidé nesdílí jejich hodnoty pro které vlastně vůbec nic nedělají a jejich prskání z nich tak paradoxně dělá to co si myslí o jiných.


Článek vyšel původně v magazínu Abeceda kde ho naleznete na tomto odkazu.

  1. Zatím nemáte žádné komentáře.
  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

