Úvodní stránka > Z domova > Hlavně teda ta výchova…

Hlavně teda ta výchova…

09. prosince 2016 Napsat komentář Go to comments

Před více než rokem jsem zveřejnil článek nazvaný „Pohádka o bezplatném školství.“ O čem pojednával zjistíte velice jednoduše. Kliknete na odkaz.

Ve článku jsem se pozastavoval nad více věcmi a mimo jiné i nad tím, že tzv. „Občanskou výchovu“ považuji za něco, co skutečně nechci svými daněmi platit. Natož nějakým cizím dětem, které mě, jejich rodiče prominou, nezajímají ani za mák.

Rok se s rokem sešel a já zjišťuji, že jsem se zřejmě příliš nemýlil, když jsem ve článku právě výše uvedenou pavědu kritizoval. Dočetl jsem se totiž, že

Třetina základních a pětina středních škol zanedbává výuku témat, která mají být prioritní a která jsou klíčová pro zapojení žáků do demokratické společnosti. Jde například o aktivní přístup k lidským právům, rozvoj všeobecného přehledu a občanských kompetencí, prevenci extremismu a respekt ke kulturním odlišnostem nebo podporu demokratických hodnot. Při analýze, jak se školy věnují občanskému vzdělávání, to zjistila Česká školní inspekce (ČŠI).

zdroj

Říkám si, že ve škole nemá politika, a to pod jakkoli líbivou rouškou demokracie, nic dělat. A jestli na tom vlastně nejsou lépe ty děti z indických slumů o kterých jsem se v loňském článku zmínil. Ty, které nemají školství jako úplatek od státu. Školství tzv. bezplatné, se školní uniformou zdarma a sociálním zařízením. Místo toho mají školu za peníze, přestože patří často k těm nejchudším vrstvám, bez školní uniformy, ale i bez státní propagandy a především se vzděláním, díky kterému patří velmi často k těm úspěšnějším.

Stále nám někdo říká, že existuje něco jako právo na vzdělání. Místo toho je ale nabízena povinnost k indoktrinaci.


Článek vyšel původně v magazínu Abeceda kde ho naleznete na tomto odkazu.

  1. Zatím nemáte žádné komentáře.
  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

