Úvodní stránka > Z domova > To mě češí, že jste Těši!

To mě češí, že jste Těši!

10. prosince 2016 Napsat komentář Go to comments

Co údajně řekl František Josef I. na Jubilejní výstavě v Praze roku 1891 je docela roztomilé. Jenže to je asi tak vše. Po přečtení tohoto článku někdo možná změní názor. Moc totiž nepotěší.

Ve vzpomínkách mého dědečka jsem nalezl důvod toho proč utekl za okupace. A i to jak se mu to hodilo o nějakých 10 let později, když mizel, tentokrát před komunisty. A proč před nimi utíkal rychleji než poprvé.

Jeho první zmizení bylo iniciováno známým policejním úředníkem. Dostal včas avízo. Nebyl v žádném seznamu, nebyl ani hrdinným pracovníkem odboje. Ba nebyl ani žid. Jen se někomu nelíbil.

Na příběh dědy jsem si vzpomněl, když jsem si pročítal Přítomnost. Jen tak, hledání Peroutkova článku přenechám Ovčáčkovi. Vzpomněl jsem si na to při čtení této krátké zprávy.

Proč chodí Češi na Gestapo?

V bývalém Petschkově paláci v Bredovské ulici se dveře netrhnou českými návštěvníky, kteří přicházejí se svými všelijakými stížnostmi a obtěžují úředníky Gestapa (říšské státní tajné policie). Se všemi stížnostmi a žádostmi o nápravu skutečných nebo domnělých nešvarů mají se čeští lidé obracet na státní a veřejné úřady Protektorátu. Úředníci Gestapa jsou vyřizováním těchto případů zdržování od své normální práce.

(„Expres“)

zdroj: Přítomnost, ročník 1939, vydání 23.8.1939, str. 524 (zde)

Na tohle všechno jsem si vzpomněl při sledování dnešních (článek byl napsán 8.12.2016, pozn. redakce) Televizních novin na stanici Nova. V souvislosti s EET říkali, že od prvního prosince bylo vydáno 19 milionů účtenek a bylo podáno 760 udání.

K udání má EET dokonce webovou stránku, kde můžete udávat online. První týden tento web využilo 760 sviní.

Když se tak dívám na paměti dědy, upozornění v Přítomnosti a na tu zpravodajskou statistiku nechutných bonzujících hajzlů tak mě ona věta starého mocnáře neříká vůbec nic. Díky udavačským kreaturám, kterými je český národ poměrně pověstný, mě vůbec netěší že jsme Češi. Osobně se v této chvíli za své češství docela stydím.


Nakonec se mi nálada spravila. Asi díky tomu množství bonzujících sviní se v naší společnosti nachází i ti, kteří si z té situace umí udělat legraci. Doufám, že bonzáky to děsně štve.

Děkuji tedy autorům aplikace Bonzačka. Určitě klikněte na stažení.


Článek vyšel původně v magazínu Abeceda kde ho naleznete na tomto odkazu.

  1. Zatím nemáte žádné komentáře.
  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

