Úvodní stránka > Z domova > Slavia ve válce

Slavia ve válce

Nebojte se, o sportu to nebude. A nebo promiňte, že to něm není. Je to o jednom pražském „S“ které prý válčí. Alespoň tak vyznívá název článku, kterého jsem si všiml na serveru Aktuálně.cz a který můžete najít na tomto odkazu.

Slavia, stejně jako řada jiných fotbalových klubů, se údajně potýká s překupníky lístků. Údajně prodávají lístky na fotbalová utkání za přemrštěné ceny. A já snad poprvé musím říci, že souhlasím s postupem České obchodní inspekce, která chce za Slavii postihnout za to, že

Válku překupníkům vstupenek vyhlásila v půlce března fotbalová Slavia. Tři dny před slavným derby klub z Edenu sdělil, že zablokoval desítku podezřelých lístků, které měly projít rukama spekulantů.

zdroj (zvýrazněný text autor článku)

Docela bych Slavii přál maximální možnou sankci. Ta je pro právnickou osobu ze strany ČOI až 50 milionů korun. Skutečně bych jí sešívaným blbům dal.

Co se vlastně stalo? Slavia uvedla do prodeje lístky na nějaké sportovní utkání. Prostě prodala produkt – možnost navštívit fotbalový zápas. Je to něco jako když si koupíte rohlík. Nebo jízdenku na vlak.

Pokud si něco koupím je to moje. Co udělám s vlastní věcí, po tom je každému jedno veliké prdlajs. Mohu to zničit, darovat, prodat a nebo si to klidně schovám a budu se na to jen dívat.

Slavia a jiné kluby dělají s prodejem lístků drahoty, neumí je distribuovat tak, jak by byl mezi zájemci o sportovní utkání zájem a pak se diví, že jich někdo koupí víc a prodá je dalším zájemcům. A že je prodává za tzv. přemrštěné ceny? To je jen obyčejná lež, protože kdo dokáže určit, jaká cena je přemrštěná? Odpovím vám. Jen konkrétní účastník obchodu na základě svých potřeb. Žádná cena totiž ve skutečnosti není obecně přemrštěná. Pokud jí někdo akceptuje, pak je stanovena správně. Pokud ne, jsou jeho priority jiné. Vždy máte volbu, zda jsou pro vás důležitější peníze, které máte a nebo produkt, který za ně koupíte.

Slavia a řada dalších fotbalových klubů neumí distribuovat lístky a dělá to navíc tak hloupě, že na řadu zájemců z větší dálky často nezbudou. Pak se přímo nabízí, aby někdo zakoupil více lístků a počkal si na ty „přespolní.“ Dotyčný, kterého někdo nazve hanlivě spekulant, přičemž já na tom názvu nevidím nic jiného, než obor činnosti, který není nikterak jednoduchý, jde do obchodu s rizikem, že lístky neprodá a prodělá. S rizikem, že špatně odhadne zájem a nastaví cenu příliš vysokou, pro někoho možná z jeho pohledu přemrštěnou. Když se k tomu navíc přidají akce, které mají za úkol znesnadňovat spekulantovi jeho činnost, pak není nikterak udivující, že ceny mohou být výrazně vyšší, než když lístek prodává fotbalový klub. Jenže to není věc fotbalového klubu, ale jen dvou lidí. Prodávajícího a kupujícího.

Výši ceny jakéhokoli zboží určuje z velké míry nabídka a poptávka. V dnešní době je možné na ní reagovat velmi dynamicky což předvádí například hodně kritizovaná služba Uber, která cenu průběžně mění. Chtěli jste jí použít například o Silvestrovské noci? Žádný problém. Jen cena byla několikanásobně vyšší než je běžné. Kdyby takovým způsobem dokázaly reagovat sportovní kluby, zbavily by se konkurence těch, kteří to umí. Myslím, že maximální možná pokuta pro Slavii je v takovém případě poměrně dobrou motivací.


Článek vyšel původně v magazínu Abeceda kde ho naleznete na tomto odkazu.

Advertisements
  1. Martin
    08. dubna 2017 (2.30)

    Tentokrat souhlas. Pokud se prekupnictvi vyplati, pak jsou listky evidentne prilis levne. Netusim co stoji ale lide jsou evidentne ochotni zaplatit vic. Je potreba zvednout ceny (mozna udelat levnejsi ci drazsi predprodej ci doprodej) a nejspis i zapracovat na distribuci (internet, rezervace).

    Blokovani listku je naprosta kravina.

    • 09. dubna 2017 (13.49)

      Přesně tak. Navíc, jak zmiňuji, nové technologie dávají možnost dynamického pohybu ceny v závislosti na aktuální nabídce a poptávce. To je dobré pro všechny zúčastněné a konec konců i ukáže o co má zákazník skutečný zájem a o co ne a producent, v tomto případě fotbalový klub, získá cennou zpětnou vazbu.

  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: