Úvodní stránka > Z domova > Noví luddité

Noví luddité

Luddité byli angličtí řemeslníci a dělníci, kteří utvořili sociální hnutí zvané luddismus za účelem zničit stroje a překazit jejich zavádění v továrnách, poněvadž se domnívali, že je okrádají o práci.

Wikipedia

Airbnb. Uber. Slova, která znepokojují úředníky a některé podnikatele. Sdílená ekonomika, kdy se pomocí nových technologií spojí poptávka s nabídkou prakticky okamžitě, bez zbytečných vícenákladů a ve většině případů k oboustranné spokojenosti.

Někdo spokojen ale není.

Firmy jako Airbnb, Uber nebo BlaBlaCar, které symbolizují takzvanou sdílenou ekonomiku, kde se lidé propojují přes internet, aby si přivydělali pronájmem bytu nebo třeba sdílením auta, čelí v Česku čím dál silnějšímu tlaku. Od úřadů i od tradiční konkurence.

zdroj

Více se dočtete ve zdroji ze kterého cituji. Základní problém je ale v tom, že města a i stát mají strach o jediné. O to, aby jim neutekly peníze. A místní podnikatelé jim zdatně sekundují. Ukazují poměrně názorně, hlavně u služby Uber, že jediným strůjcem monopolu je stát, je-li nutno pro nějaké podnikání obdržet milostivé svolení. Ti, kteří monopol mají se ho drží jako čert kříže. Jsou to pro ně peníze.

Sdílená ekonomika přináší vítr do zatuchlých vod monopolu. Nejen že chytře obchází státní svolení a umožní tak nižší cenu služby, ale navíc nové technologie kromě výše uvedeného zrychlení a operativnosti služby umožní i okamžité hodnocená služby. To je další velký problém pro ty, kteří poskytují služby nekvalitní. Mám-li se z pozice zákazníka rozhodnout, tak použiji službu, kterou ti přede mnou hodnotili nejlépe.

Když luddité ničili stroje v domnění, že jim berou práci, zákonitě prohráli. A byl z toho skok v kvalitě i kvantitě a v důsledku pokrok pro všechny.

Když nyní noví luddité hážou klacky pod nohy novým technologiím a novému způsobu interakce mezi zákazníkem a poskytovatelem služby či prodávajícím, jsou, jak doufám, opět odsouzeni k neúspěchu. A hlavně k tomu, že se ukazuje, že to je možné i bez nich.


Článek vyšel původně v magazínu Abeceda kde ho naleznete na tomto odkazu.

Reklamy
  1. Zatím nemáte žádné komentáře.
  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: