Úvodní stránka > Z domova > Postižená děvčata (2/3)

Postižená děvčata (2/3)

Včera jsem trošku zabředl do teorie a nenapsal o svém naštvání. Dnes se tedy mrkneme na to co mě to tak naštvalo a proč vlastně.

Kapitola druhá. Telefonát.

Určitě to znáte, pokud tedy pracujete v kanceláři. Venku je vedro, uvnitř tiše šumí klimatizace a chystáte se na oběd. Taková ta směs očekávání něčeho chutného na talíři a teplotní facky za dveřmi.

Přesně tak jsem seděl minulý týden za stolem a rychle něco dodělával, abych už vypadl na domluvený oběd.

Najednou zvoní telefon.

Moje pracovní telefonní číslo není veřejné a tak při zazvonění čekám kolegu a nebo někoho s kým se známe. Trochu mě sice zarazilo to, že se zobrazovalo přímo číslo volajícího a ne jméno ze seznamu, ale šlo o pevnou linku. To může být také někdo známý. Prostě volá z jiného telefonu.

Hovor jsem tedy přijal a … nic. Ve sluchátku jen něco zapraskalo a hovor skončil.

Netrvalo to ale ani minutu, odhaduji to na 30 vteřin a to číslo mi volá znovu. Přijmu tedy hovor a spustil kolovrátek. Díky tomu, že můj telefon automaticky zaznamenává každý hovor a poté záznam odesílá na server si to můžete poslechnout sami a bez úprav.

Pro vysvětlení – ten dobře slyšitelný hlas je kolovrátek telefonista a ten hůře slyšitelný a tak trochu otráveně znějící pán je moje maličkost.

Líbilo?

Během hovoru jsem nad věcí příliš nepřemýšlel. Takové hovory jsou poměrně běžné. A moje odpovědi bývají jako přes kopírák. Chci vědět víc a pokud uznám za vhodné, pokud se mi projekt líbí, něčím mě zaujme, pak nevidím sebemenší důvod nepodpořit ho. Často takto i kupuji dárky. Doma mi už jako malému říkali, že dárek není o tom, kolik se do něj vrazí peněz, ale o tom, aby udělal radost. To dokáže třeba i umolousaný kamínek, který má svůj příběh a nebo předmět, jehož výroba pro někoho znamenala seberealizaci.

Když hovor skončil, tak mě něco zaujalo. Někde vzadu se rozsvítilo červené světýlko. Všimli jste si toho také?

V čase 1:27 říkám: „Dejte mi IČO a já se na to podívám.

Ta věta trvá vteřinu. A během dalších 5 sekund operátor beze slova ukončí hovor.

Také vám připadá zvláštní, že nejprve jste přesvědčováni, abyste někomu pomohli, podpořili ho, dali práci postiženým a podobně a ve chvíli, kdy se zeptáte na přísně konkrétní údaj, který by měl ale být v takovém případě samozřejmostí, hovor končí? Dost divné, že?

A tak jsem si řekl, že se na to trochu podívám. Co jsem při tom našel? Tak to si přečtete již zítra.


Článek vyšel původně v magazínu Abeceda kde ho naleznete na tomto odkazu.
Chcete si přečíst pokračování dříve než zítra? V magazínu Abeceda vyjde již dnes v poledne.
Zároveň touto cestou děkuji redakci magazínu Abeceda za možnost hostování audio souboru, který na stránku wordpress.com není možné nahrát.

  1. Zatím nemáte žádné komentáře.
  1. 22. srpna 2019 (8.10)

Napsat komentář