Úvodní stránka > Z domova > Postižená děvčata (3/3)

Postižená děvčata (3/3)

01. července 2017 Napsat komentář Go to comments

Předevčírem trocha teorie, včera něco telefonické praxe a dnes? Dnes se podíváme na co jsem se v tom naštvání podíval a co jsem při tom našel.

Kapitola třetí. Chráněné korálky.

Moje první reakce byla, že zavolám zpět na telefonní číslo, ze kterého jsem byl žádán o „pomoc.“ Vytočil jsem ho tedy a zjistil, že telefonní číslo, jak zvláštní, neexistuje.

Můžete si to ostatně zkusit také. Vytočte 277 001 360 a dejte vědět kam jste se dovolali.

Evidentně tedy šlo o bránu nějaké telemarketingové společnosti. Nedělám si o nich nějaké iluze, jedno je ale poměrně jisté. Totiž to, že musí ty nabízené cetky, pardon, krásné šperky, pro někoho prodávat. A taky to, že nejspíš nejsem sám, komu volali.

Zadal jsem tedy číslo do vyhledávače Googlu a to vám byla úroda. Namátkou se můžete podívat třeba na tento odkaz nebo na tento. Určitě ale sami naleznete celou řadu dalších. Ony ty databáze otravných hovorů jsou nejspíš částečně sdílené.

Jak je vidět, nejde asi o novinku, některá hodnocení jsou již z dubna tohoto roku. Za tu dobu jistě operátoři hovor „vypilovali“ a tak mě pořád zarážela ta hloupě znějící slova na začátku hovoru. „Chráněná dílna, chráněné korálky.

Napadlo by vás třeba při prodeji svíček z produkce nějaké skutečně chráněné dílny začínat hovor slovy „Chráněná dílna, chráněné svíčky?“ Nebo „Chráněná dílna, chráněné košíky?

Pustil jsem si hovor, jeho začátek, několikrát. (Klidně můžete také, když kliknete zde otevře se vám včerejší článek v novém panelu.) A pak mi to došlo.

Telefonista mluví tak, že jsem slyšel jakoby čárku ve větě, ale ve skutečnosti se představoval. Je třeba to slyšet jinak. Takto „Chráněná dílna Chráněné korálky, dobrý den.

Připadalo mi to tedy trochu přitažené za vlasy, ale bylo se od čeho odpíchnout a použil jsem opět vyhledávač Google a zadal do vyhledávání slova „chráněné korálky.“

Jejda, toho ale je, že? Mrkněte sami.

Na webových stránkách eshopu Chráněné korálky se můžete dočíst, že

Společnost InaMax Services s.r.o. původně vznikla za účelem poskytování prvotřídních služeb ve světě obchodu a marketingu.

Po zkušenostech, které jsme získali během spolupráce s lidmi, pro něž není v dnešní době snadné získat uplatnení na pracovním trhu, jsme se rozhodli, že těmto uchazečům ulehčíme v jejich složité situaci a vytvoříme několik chráněných pracovních míst. A tak vznikla sesterská společnost Chráněné korálky s.r.o.

zdroj

Tak tu máme ještě firmu InaMax Services s.r.o. No, podívám se na obě firmy. Třeba je pravda to co tak hezky píší na jejich webu. Tedy to, že ulehčují složitou situaci lidem, pro něž není v dnešní době snadné získat uplatnění na pracovním trhu. Asi se pak, jak se říká, chytnu za nos a něco si na eshopu objednám.

Upřímně, příliš jsem se toho neobával a jak uvidíme dále, vcelku oprávněně.

Chráněné korálky jsme už navštívili. Teď ještě tu druhou. Nalezneme jí na tomto odkazu. Jak je vidět, provozují call centrum. Jako bych najednou tušil odkud mi telefon přišel.

Ale web, zejména s hezkým povídáním o pomáhání postiženým je jedna věc a skutečnost někdy bývá, řekněme odlišná. Zkušenost mě naučila před každým jednáním s někým koho neznám navštívit ARES. ARES, tedy Administrativní registr ekonomických subjektů je aplikace Ministerstva financí, kterou mám rád. Nač hledat v obchodním rejstříku či kdoví kde jinde, když můžu mít vše hezky pohromadě. I s odkazem na potřebné rejstříky.

Stačilo jen načtení základních údajů a věděl jsem vše. Ale k tomu později.

(Obrázky se po kliknutí zvětší)

Jak je vidět, obě společnosti sídlí na stejné adrese. Mrkneme tedy do obchodního rejstříku a uvidíme, kdo za nimi stojí.

Jak můžete vidět v odkazech, rozdíly jsou jen nepatrné. InaMax Services vznikla 5. června 2015 se základním kapitálem 100,- Kč a Chráněné korálky se základním kapitálem 10 000,- Kč o necelý rok později, 22. února 2016.

Kromě adresy mají obě společnosti i stejného jednatele a jediného společníka, jakousi Drahoslavu Husičkovou Hamrlovou.

Mohl bych hledat ještě dál, ale jak píšu výše, jasno mi bylo již při prvním načtení údajů z ARESu. Díky vzniku nemůže ani jedna ze zmíněných firem provozovat chráněnou dílnu. Četli jste první část tohoto příběhu? Pak si jistě vzpomenete na to, že od roku 2012 není již možné chráněné dílny podle zákona zřizovat. Nyní to jsou chráněná pracovní místa. Ta suchá teorie v první kapitole nebyla samoúčelná.

A nyní může někdo namítnout, že se telefonista spletl a chtěl říci, že jde o chráněná pracovní místa. O pár řádků výše píšu, že se vrátím k tomu, proč mi bylo vše jasné již při prvním načtení ARESu.

Všimli jste si na obrázcích výše položek na pravé straně s názvem Odkazy? Na webu jsou to skutečné odkazy na Obchodní rejstřík, registr DPH a podobně. U obou firem ale nejsou všechny možné. Chybí tam totiž zkratka CEDR. No, nechybí, prostě tam není, protože neexistuje žádný záznam. Kdyby existoval, tak to vypadá nějak takto:

 

CEDR, tedy Centrální registr dotací je velice dobře zpracovaná evidence, kde zjistíte na korunu přesně kdo, kdy a proč obdržel nějakou dotaci. Kdo jí vyplatil, za jakým účelem a také to jak byla čerpána.

Výhodou CEDRu je jeho opravdu častá aktualizace. Kontroloval jsem si při poslední editaci před zveřejněním tohoto textu, kterou jsem prováděl 29. 6. 2017, kdy proběhla poslední aktualizace databáze a ta byla 27. 6. 2017. A ani jedna z firem o kterých píšu neměla nikdy přidělenu ani korunu.

Co k tomu dodat?

V žádném případě nemohu s absolutní jistotou tvrdit, že telefonista, který mi volal a jehož nabídka mě tak naštvala, byl právě pracovníkem některé z výše uvedených firem a nabízel mi právě a jenom jejich výrobky. Tímto směrem jsem nepátral a moje domněnka je založena jen na velice podivné shodě názvů a podobně.

V každém případě mě ale uvedený telefonát přivedl k firmě, která na svém webu nabízí bižuterii o které tvrdí, že jí tvoří lidé z tělesným postižením. Tvrdí, že

Kromě toho, že podpoříte dobrou věc, získáte navíc hodnotný šperk a dárek pro každou příležitost.

Jde o jednu velkou lež o tom, že koupí údajně podpořím dobrou věc. Ani prd vážení. Firma, která vznikla před rokem a čtyřmi měsíci a již od svého začátku na svém webu tvrdí, že jí jde o dobrou věc (viz screen z internetového archívu ze dne 24.4.2016) by dnes musela mít všechna chráněná pracovní místa v plném provozu. Když jsem před řadou let takový projekt dělal pro svého klienta, začali jsme někdy na začátku školních prázdnin a v říjnu byly všechny peníze pohromadě. A to onen podnikatel začínal jen s nápadem. Když ke mně přišel, neměl ani firmu.

Teď můžete namítnout, že je to práce pro ČOI, vždyť na webu nejsou ani funkční obchodní podmínky (stav v 29.6.2017). Já tvrdím, že ne. ČOI možná udělí pokutu a možná jí i vymůže. Existuje ale daleko účinější zbraň a v řadě svých článků o ní i píšu.

Tuhle zbraň má většina z nás u sebe. V kapse, v kabelce, v kufříku na dokumenty. Jmenuje se peněženka. Když jí před podobnými obchodníky se soucitem neotevřete, pocítí to daleko víc než pokutu.

Ostatně na tomto odkazu můžete v podobné činnosti pomoci i společnosti Google.

Tak si užijte víkend. Kdybyste nevěděli co s penězi, dejte vědět. Napíšu vám za ně opravdu hezké poděkování na téma podle vaší volby.


Článek vyšel původně v magazínu Abeceda kde ho naleznete na tomto odkazu. Celý cyklus hezky pohromadě pak pod tímto štítkem.

  1. Deboer
    07. listopadu 2018 (12.55)

    Dnes mi také volali. Nicméně kontroloval jsem to na aresu, a již nějaké dotece dostali. zatím váhám.

  2. 08. listopadu 2018 (12.18)

    Hmm, já mám objednáno a čekám… Skousnu toho hodně, tón telefonátu, podivnosti okolo…To by pořád ještě mohlo být diletantství a zoufalství skutečně postižených lidí, nebo těch, kteří se jim snaží zajistit business.. Ale když mi volají, že se jim balíček vrátil a že mi ho pošlou znovu…a že do 4 dní bude určitě na poště… To už je divné. Nechápu proč to dělají… (vlastně už chápu. V okamžiku zpracování si ověřují, že ho ještě chci, že jsem si o nich nenačetl negativa…) Hmm, když pak na tu poštu jdu a on tam není, tak to je fakt opruz… Poprvé mi šperk fakt došel, a žena byla spokojená. „Není mou zodpovědností kontrolovat celý svět, a za vším vidět podvod, zbláznil bych se z toho.“ Ale tady to smrdí, na nejvyšší míru. Achjo.

    • 08. listopadu 2018 (12.46)

      To máte těžký. Jasně že vidět za vším podvod není normální, jenže se dějou.

  3. Jirinka Novakova
    22. srpna 2019 (7.02)

    Hezky den,
    Precetla jsem vsechny tri dily co jste napsal. V plno vecech mam tedy ted zmatek.. Docela me na jednu stranu zarazi, ze se vydavaji za chranenou dilnu i presto, ze vznikli az po roce 2012… Nicmene ja s nimi mam zkusenost jinou. Zvedla jsem telefon mile slecne, ktera predstavila jak sebe jmenem tak i odkud vola… Zeptala se me na muj osobni nazor co si myslim o problematice zamestnavani handycapovanych… Na toto tema jsme chvilku diskutovaly a slecna navrhla ze mi predstavi jejich specializaci a povi mi neco o nich… Tak chvili mluvila o tom kohk tam maji, co se vyrabí, veskere produkty ktere mi nabizela mi popsala vcetne rozmeru, barev, ceny, vzhledu… Nabidla mi nejdriv jednu variantu nahrdelnik… Chtela jsem aby me obeznamila s ostatnim sortimentem… Coz take udelala stejne detajlne … Ja ale dal byla nerozhodna, zeptala jsem se tedy na webovky, slecna mi je ochotne nadiktovala, poradila v jake sekci co najdu… Zajimalo me hlavne sidlo, ico… A jak teda ty vyrobky vypadaji… Se slecnou jsme se domluvily na hovoru pozdeji odpoledne a ja si teda projela stranky… Nasla jsem i telefoni cislo na kterem mi to zvedli a ochotne mi vysvetlili dotazy jako proc ty dotace od statu nepobiraji, bylo mi sdeleno ze je pobirali, ale ze takoveho papirovani kazdy mesic jim kvuli par tisicum nestoji… A i dalsi dotazy…. No pozdeji odpoledne se mi tedy ozvala Slecna znovu… A ptala se zda se mi neco zalibilo, vzala jsem si dva sety nausnic i s nahrdelniky… Slecna mi spocitala kolik to bude celkove (odecetla i postovne z druhe sady, tudiz mi usetrila 50kc), rekla mi co bude nasledovat a jak to bude probihat… Nakonci se zeptala zda me jeste neco zajima a ja se zeptala zda je mozne prijit se podivat k nim a na ty pani co tam pracujou, k memu udivu mi nadyktovala adresu, v jakych hodinach jsou k zastizeni…. A s podekovanim jsme se rozloucily. Nedalo mi to a vazne jsem se tam rozjela… V budove jsem si nasla v kolikatem patre jsou a sla se tedy podivat. Uz na chodbe jsem potkala milou pani, ktera me poslala za vedouci, videla jsem par operatorek, byly to asi 2 pani okolo 70 ti let, dalsi tam mela pomucku pro chuzi… Pani vedouci se mne hned ujala a ptala se co mne privadi… Ptala jsem se ji jak je to s tim zamestnavanim handycapovanych, pani si me vzala do jine mistnosti a rekla ze nejen ze dole 6 handycapovanych holek momentalne vyrabi ty sperky, ale ze i mezi operatory je vic jak 50 % s minimalne 1. ale prevazne 2. Stupnem invalidity coz me zarazilo, protoze jsem tu cekala nejake operatory co jsou mlady, energicky, a hlavne zkusene obchodniky … Aby co nejvice prodali … Ale opak pro mne byl sokem, daji dle slov vedouci sanci uplne kazdemu kdo umi cist a snazi se. Pak me privedli do vyroby sperku, sedelo tam 6 zenskejch, ktere momentalne pracovali na spercich, kdyz jsem videla tu titernou pracicku s klestickama a jak se snazi… Smekla bych klobouk…. Opravdu tam sedi parta holek, ktere si nehraji na postizene, ale snazi se i pres svuj handycap zapadnout. Normalne mi spadla celist…. Necekala jsem ze by se se mnou vubec bavili nebo mi ukazali jak to tam chodi…Dokonce tam maji pry dve holky co diky svemu handicapu pracuji z domova a vse se jim vozi domu… Mile prekvapeni, mily lide, neuveritelne pozitivni energie ze vsech stran…. Jako jestli to ma byt podvodna firma… Spolecnost…. Tak teda nerozumim tomu proc by tohle vsechno delali…. A hlavne co by z toho meli…. OzivAji se mi v domluvenych intervalech a vzdy pokud to jde si neco vyberu, protoze tady to podle me smysl ma…. A kazdy kdo si neni jisty nebo tvrdi ze jsou podvodnici by meli zvednout zadek a jet se tam podivat… A velke sympatie si u me ziskali i tim ze jako spolecnost prispiva kazdy mesic 20000 na Detsky domov tusim v luzickych horach … A narazove i na zviratka nebo miminka…. At si pisou tedy co chteji pro me jsou to lide na spravnych mistech s dobrym srdcem a se super napadem jak pomoct tezko zamestnatelnym s praci kde je na ne bran ohled a pritom si vydelaji jak ve vyrobne tak nahore operatori tak vsichni kdo se podileji… Chranena dilna chranene koralky pro me unikat

    • KJ
      28. května 2020 (9.14)

      Dobrý den, předpokládám, že jste jedním z provozovatelů nebo zaměstnanců Chráněných korálek :-). Bohužel to špatně maskujete 🙂

  4. Martin
    14. dubna 2020 (13.20)

    Tak, když se dovolali mé ženě a ta jim sdělila že takto šperky nepořizuje, dle mírného přízvuku se zřejmě operátorka z callcentra rozhodla sdělit mé ženě „ať se vrátí do Ruska“ Takže tyto záštiplné omezené lidi opravdu ne.

  1. No trackbacks yet.

Napsat komentář